احتراق هیدروژن

آنسالدو انرجیا و رونمایی از احتراق هیدروژن

بازار نیروگاه‌های توربین گاز، در حال حاضر بسیار متغیر و پویا است و کاربران نیروگاه‌ها برای بهینه‌سازی کاربری، از واحدهای جدید و قدیمی خود به راه‌حل‌های جدیدی احتیاج دارند. با توجه به الزامات قانونی که موجب بکارگیری منابع تجدیدپذیر در سطوحی گسترده شده‌، نیروگاه‌های توربین گاز به سمت ایفای نقش به‌عنوان سامانه‌های پشتیبان برای تضمین تداوم تولید برق از منابع تجدیدپذیر حرکت می‌کنند. امروزه با وجود نیروگاه‌های بادی و خورشیدی که از تولید دی‌اکسیدکربن مبری هستند، اتحادیه اروپا و دیگر مراجع نظارتی بین‌المللی هنوز به دنبال ایجاد انگیزه برای کاهش تولید دی‌اکسیدکربن از صنعت تولید انرژی می‌باشند.

انرژی‌های تجدیدپذیر متعارف هنوز اطمینان لازم را برای تولید مداوم و قابل‌اطمینان برق حاصل نکرده‌­اند. به همین دلیل است که نیروگاه‌های توربین گاز موجود همچنان نقش مهمی را در بازار انرژی به‌عنوان ضمانت برق شبکه ایفا می‌کنند. هیدروژن از میان تمام گازهای قابل‌احتراق به‌عنوان ترکیبی که قابلیت ذخیره‌سازی برای مدت طولانی و قابلیت‌اطمینان بالا دارد، شناخته شده‌است. چیزی که هیدروژن را متمایز می‌کند، قابلیت احتراق به تنهایی و یا به همراه گازهای طبیعی دیگر است. آنسالدو انرجیا، مجموعه‌ای گسترده از محصولات با سامانه‌های احتراق انعطاف‌پذیر برای توربین گازهای پیشرفته (فناوری‌های احتراق رقیق پیش اختلاط) را تولید می‌کند.

به عنوان مثال، آخرین ویرایش‌های جی­‌تی۲۶ کلاس اِف و جی­‌تی۳۶ کلاس اِچ با بهره‌گیری از سامانه‌های احتراق مدرن و دوستدار محیط زیست طراحی شده‌­اند و قابلیت احتراق مخلوط هیدروژن با گاز طبیعی را دارند. شرکت آنسالدو انرجیا برای کاربران توربین‌های گازی کلاس اِف، سامانه‌های احتراق انعطاف‌پذیر با قابلیت سوخت هیدروژن را ارائه کرده‌است. این سامانه‌ها به خوبی آزمایش شده و به صورت تجاری ارائه می‌شوند. با توجه به پیشرفت این شرکت در بکارگیری سوخت هیدروژن، تولید توان با استفاده از سوخت ۱۰۰ درصد هیدروژن خیلی دور به نظر نمی‌رسد!

 

منبع:

Turbomachinery Magazine

 

*برنامه کره‌جنوبی برای تجاری‌سازی توربین گاز هیدروژنی ۳۰۰ مگاواتی تا ۲۰۴۰

*توربین گاز آنسالدو انرجیا برای مشتری ایتالیایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها