اکسیداسیون

چالش جنرال الکتریک با مشکل اکسیداسیون پره‌های ماشین ۹اف‌بی

شرکت جنرال الکتریک در روزهای آغازین مهرماه تائید کرد که مشکل اکسیداسیون پره‌های توربین گاز ۹اف‌بی موجب شده تا شرکت اکسلون، بهره‌بردار این ماشین در ایالت تگزاس آمریکا، مجبور به خاموش کردن چهار ماشین خود شود. شرکت جی‌ئی تاکید دارد که تعداد کل ماشین‌های فروخته‌شده از این نمونه، تنها یک درصد مجموع ۷۵۰۰ توربین گاز محصول این شرکت را تشکیل می‌دهند که هم‌اکنون توسط مشتریان مختلف در نقاط گوناگون جهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. اولین ماشین ۹اف‌بی در سال ۲۰۰۳ توسط جی‌ئی فروخته شد.

توربین گاز ۹اف‌بی در کلاس اف دسته‌بندی می‌شود که در این رده، تولیدکنندگان قطعات اصلی (او‌ئی‌ام) حضور پررنگی در بازار دارند. نخستین بار، بروز مشکل ناشی از اکسیداسیون پره‌های این ماشین، در صفحه شخصی مدیرعامل بخش تولید انرژی شرکت جی‌ئی در شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین رسانه‌ای شد. در عین حال، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که علیرغم از رده خارج شدن چهار واحد عملیاتی از این ماشین در تگزاس، بیش از ۱۰ واحد دیگر در نقاط مختلف آمریکا در چرخه عملیاتی فعال هستند. نام جدیدتر توربین ۹اف‌بی امروز، ۹اف.۰۵ می‌باشد.

 

منبع:

Turbomachinery Magazine

 

*مشکل پره‌های متحرک گریبانگیر توربین‌های گازی بیشتری می‌شود

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها