توربین‌های گاز پیشرفته

چین، مدعی جدید تولید مستقل توربین‌های گاز پیشرفته

شرکت تولید برق چین، موفق به طراحی و ساخت مسیر اصلی گاز داغ برای توربین‌های گاز ۳۰۰ مگاواتی شده‌است. شرکت سرمایه‌گذاری دولتی (موسوم به اسپیک) که اخیراً چندین قرارداد همکاری با شرکت زیمنس و آنسالدو امضا کرده، در وب سایت خود ادعا کرد: «در صبح روز ۲۵ دسامبر، فرآیند ارزیابی اولین ریخته‌گری توربین ژاپن در کلاس۳۰۰ مگاوات توسط ۱۳ کارشناس از شرکت دانگ فنگ الکتریک، برق شانگهای، هاربین الکتریک، دانشگاه علم و صنعت پکن، شرکت ملی ماشین‌آلات صنعتی چین و فولاد ویژه فاشان با تایید کامل و با موفقیت به پایان رسید». شرکت اسپیک، این موفقیت را نقطه عطفی در توسعه مستقل توربین‌های گاز سنگین نامید.

شرکت توربین گاز سنگین سی‌ال‌پی، موسسه تحقیقات فلزات، آکادمی علوم چین، شرکت تکنولوژی آلیاژ ویژه (سوواست) و سایر واحدهای مربوطه در وبسایت خود اعلام کرده‌اند که علاوه بر تحویل پره، تمامی فرآیندهای مربوطه و سیستم تضمین کیفیت را نیز تحویل می‌دهند. شرکت اسپیک چین تاکنون، توانایی‌های خود را برای طراحی و ساخت اجزای سرد توربین‌های گاز توسعه داده و همچنین در زمینه  طراحی مستقل، ذوب فلزات سنگین همراه با آی‌پی‌اس و فرآیند ریخته‌گری بسیار تسلط دارد و مدعی است. البته با این وجود، شرکت اسپیک اذعان کرده که طراحی و ساخت یک توربین گاز پیشرفته هنوز فراتر از توانایی‌های آنها است. پروژه طراحی و ساخت توربین‌های گاز پیشرفته، بخشی از اهداف استراتژیک دولت چین در سال ۲۰۱۵ بود. در اوایل سال جاری، شرکت زیمنس و شرکت دولتی سرمایه‌گذاری انرژی اسپیک چین، یک یادداشت تفاهم برای همکاری‌های فناوری سنگین در جی‌تی‌اس امضا کردند.

همچنین زیمنس اعلام کرده از این هدف چین، در توسعه و ساخت یک توربین گاز سنگین پشتیبانی خواهد کرد. آنسالدو انرجیا در ماه ژوئیه، با شرکت اسپیک تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه یک توربین گاز جدید امضا کرده‌است. شرکت آنسالدو انرجیا اعلام کرده که مایل است از شرکت اسپیک در تحقیق و توسعه مستقل خود در زمینه توربین‌های گاز سنگین و ارائه آموزش تخصصی و مشاوره فنی برای مهندسان تحقیق و توسعه حمایت کند. شرکت چینی اس‌ای‌سی، مالک ۴۰ درصد از سهام شرکت آنسالدو می‌باشد. در ماه نوامبر، شرکت توربین گاز الکتریکی شانگهای و آنسالدو انرجیا، قراردادی را به ارزش ۶۰ میلیون یورو برای عرضه نخستین ماشین آنسالدو انرجیا اچ‌جی‌تی۳۶ برای نیروگاه سیکل ترکیبی مینگهانگ در چین منعقد کردند. آنسالدو انرجیا قراردادهایی برای عرضه نزدیک به ۳۰ توربین گاز را امضا کرده که ارزش آن، بیش از ۴۰۰ میلیون یورو است.

 

منبع:

TURBO MACHINERY 

 

*هوانوردی عمومی چین از منظر نوع موتور

*نصب توربین‌های گاز میتسوبیشی در نیروگاه سیکل ترکیبی چین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها