امارات متحده عربی

تمدید قرارداد خدمات زیمنس در امارات متحده عربی

زیمنس قرارداد چند ساله خود را برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه آب شویهات با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات در ابوظبی امارات متحده عربی تمدید کرد. زیمنس اعلام کرد که در نصب و استقرار تجهیزات در قالب این تمدید پروژه ۱۸ ساله، از سامانه خدمات دیجیتال مدیریت ناوگان خود شامل راه‌حل‌های امنیت سایبری در جهت بهبود پایش تجهیزات، قابلیت‌اطمینان و قابلیت دسترسی آنها استفاده خواهد کرد. مدیر این نیروگاه اعلام کرد: «با افزایش تقاضا برای انرژی در امارات متحده عربی، ما در حال دستیابی به راه‌های جدید و نوآورانه‌ای جهت بهبود قابلیت‌اطمینان و کارایی نیروگاه‌های خود هستیم. توافق ما با زیمنس شامل بکارگیری جدیدترین فناوری دیجیتال برای نیروگاه شویهات می‌باشد».

نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه آب شویهات

در این پروژه، شاهد بکارگیری برنامه مدیریت بلندمدت انعطاف‌پذیر زیمنس موسوم به فِلِکس‌اِل‌تی‌پی‌ خواهیم بود که به منظور فراهم کردن درجه بالایی از قابلیت دسترسی، با افزایش فاصله بین بازرسی‌ها طراحی شده‌است. این برنامه شامل یک مجموعه یکپارچه از خدمات، نظارت و کنترل پیشرفته از راه دور می‌باشد. این خدمات، با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته مبتنی بر داده، امکان پایش تجهیزات، تاسیسات نیروگاهی و نظارت بر شاخص‌های کلیدی عملکردی برای کشف زودهنگام مخاطرات احتمالی را فراهم می‌کند.

بنابر اعلام یکی از مدیران ارشد زیمنس در خاورمیانه و شمال آفریقا، راه‌حل‌های دیجیتال برای رشد پایدار در بخش انرژی به عاملی تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند. زیمنس از بکارگیری فناوری‌های نوین و راه‌حل‌های روزآمد در پروژه شویهات رضایت دارد. به گفته زیمنس، اپراتورهای نیروگاه اغلب با صدها هشدار اشتباه مواجه می‌شوند که ناشی از عوامل مختلف است و می‌تواند عملیات را متوقف کند. زیمنس همچنین اعلام کرده که با تجزیه و تحلیل داده‌های کلان، امکان شناسایی علت اصلی هشدارهای اشتباه را فراهم نموده و به حذف آنها کمک می‌کند. بر این اساس، دقت اندازه‌گیری تجهیزات و تاسیسات نیروگاه‌ها و قابلیت‌اطمینان آنها افزایش یافته و در نهایت، بهره‌وری و تولید کلی نیروگاه روندی مثبت را تجربه خواهد کرد.

زیمنس همچنین از مهندسان ناظر استفاده می‌کند که توان تخصصی این شرکت در حل مشکلات عملکردی و پیش‌بینی نیازهای نگهداری از دور را افزایش دهد. این قابلیت با استفاده از شبکه ایمن، دسترسی مطمئن و مقاوم در برابر مخاطرات سایبری عملیاتی شده‌است. توافق زیمنس با امارات متحده عربی علاوه بر بکارگیری راه‌حل‌های مدیریت ناوگان دیجیتال، شامل تامین قطعات یدکی و انجام بازرسی‌های میدانی و دوره‌ای از توربین‌های گاز اِس‌جی‌تی۵-۴۰۰۰اِف و توربین‌های بخار اِس‌اِس‌تی ۵-۶۰۰۰ آی‌پی و ژنراتورها و تجهیزات الکتریکی مرتبط نیز می‌شود.

 

منبع:

DIESEL AND GAS TURBINE WORLDWIDE

 

*راه‌اندازی توربین گاز پرقدرت در نیروگاه بزرگ امارات

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها