دولت روسیه

امیدواری دولت روسیه به قطعی شدن توافق با جنرال الکتریک تا پاییز امسال

مدیر عامل شرکت اینتررائو (هلدینگ بزرگ انرژی در روسیه) ابراز امیدواری کرد تا ماه اکتبر ۲۰۱۹، به توافقی جامع با شرکت جی‌ئی بر سر تولید توربین‌های گاز در قالب سرمایه‌گذاری مشترک و یا خرید لیسانس دست یابند. روسیه که تاکنون در حوزه‌ تولید توربین‌های گاز کلاس متوسط و سنگین فعال نبوده، اخیرا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی نیروگاه‌های تولید انرژی خود با ظرفیت ۴۱ گیگاوات را در سطح ملی راه‌اندازی کرده‌است. مسکو بودجه‌ای ۱.۹ تریلیون روبلی، معادل ۲۹ میلیارد دلار برای این برنامه در نظر گرفته‌است.

شرکت‌های دولتی روس امیدوارند این بازار جذاب، شرایط را برای حضور مدعیان تراز اول جهانی در حوزه توربین گاز در این کشور فراهم سازد. قید اصلی روس‌ها برای همکاری با شرکت‌های بین‌المللی در این زمینه، تولید قطعات و تجهیزات در داخل خاک روسیه می‌باشد. مدیر عامل شرکت اینتررائو پیش‌بینی می‌کند در صورت توافق با جی‌ئی، بازاری پر منفعت برای ده سال پیشروی این شرکت قرار می‌گیرد. در حال حاضر، یک نیروگاه ۷۷ مگاواتی در مناطق مرکزی روسیه با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت برق اینتررائو، جی‌ئی و شرکت روستک در چرخه عملیاتی قرار دارد.

تمرکز مذاکرات اینتررائو و جی‌ئی بر روی تولید توربین‌های گاز با ظرفیت ۱۸۵ تا ۱۹۵ مگاوات در خاک روسیه قرار دارد. رقیب سنتی جی‌ئی بیکار ننشسته و در مشارکت با شرکت روسی پاورماشین، وارد این بازار جذب شده‌است. زیمنس ۶۵ درصد شرکت مشترک با طرف روسی را در اختیار دارد. رویترز به نقل از منابع مطلع در دولت روسیه، از عدم موفقیت شرکت‌های دولتی این کشور شامل روستک، روسنانو و اینتررائو در تولید توربین‌های گاز بومی در یک دهه گذشته خبر می‌دهد.

 

منبع:

REUTERS

 

*توافق اینتررائو و جنرال الکتریک برای بومی‌سازی در روسیه

*بازرسی و تعمیر اساسی توربین‌های گازی زیمنس در روسیه توسط جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها