توربین گاز کلاس اِچ آنسالدو

توربین گاز کلاس اچ آنسالدو در انتظار تحویل به مشتری

شرکت آنسالدو اِنرجیا، قراردادی را با شرکت برق ایتالیایی ادیسون برای راه‌اندازی یک نیروگاه سیکل ترکیبی در شمال این کشور به امضا رسانده‌است. تجهیزات اصلی این نیروگاه، شامل یک توربین گاز جی‌تی۳۶ محصول آنسالدو، توربین بخار ۲۵۰ مگاواتی، ژنراتور بازیافت بخار حرارتی و سامانه کاهش گزینشی اِس‌سی‌آر برای تصفیه آلودگی‌های ناکس از گازهای خروجی است. توربین جی‌تی-۳۶، توسط آنسالدو بر اساس فناوری توربین‌های گاز سنگین آلستوم توسعه یافته‌است. آنسالدو اِنرجیا حق مالکیت معنوی توربین‌های جی‌تی۲۶ و جی‌تی۳۶ را در سال ۲۰۱۶ از جنرال الکتریک خریداری کرده‌است.

مونتاژ ماشین‌های جی‌تی۳۶ آنسالدو در تاسیسات جدید این شرکت در جنوا ایتالیا انجام می‌شود. نتایج آزمایش‌های اعتبارسنجی توسعه جی‌تی۳۶ نشان می‌دهد که توان خروجی این ماشین در ۵۰ هرتز، معادل ۵۳۸ مگاوات و بهره‌وری آن ۴۲.۸ درصد است. برای نمونه این ۶۰ هرتز، توان خروجی ۳۶۹ مگاوات و بهروری ۴۲.۳ درصد است. در صورت استفاده از نمونه ۵۰ هرتز در نیروگاه سیکل ترکیبی، بهره‌وری خالص به ۶۲.۸ درصد می‌رسد. بنابر ادعای آنسالدو، ظرفیت برق تولیدی در نیروگاه مورد اشاره در شمال ایتالیا ۷۸۰ مگاوات با بهره‌وری ۶۳ درصد است.

این پروژه در واقع ارتقا نیروگاه موجود شرکت ادیسون در منطقه مارگرا لوانته است که با بودجه‌های ۳۰۰ میلیون یورو، طی سه سال آینده به نتیجه خواهد رسید. هر دو واحد عملیاتی مستقر در این نیروگاه به‌روزرسانی می‌شوند، اما تنها یکی از آنها در مدار کاری باقی می‌ماند و واحد دوم به‌عنوان جایگزین در زمان توقف کار واحد اول فعال خواهد بود. از دیگر تغییرات موردنظر در ساختار نیروگاه می‌توان به کاهش دودکش‌های خروجی از پنج به سه مورد اشاره کرد. نزدیک به ۸۰ درصد برق تولیدی توسط شرکت ادیسون در سال ۲۰۱۸، توسط ۱۴ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت نصب‌شده ۴.۶ گیگاوات تامین شده‌است.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*توافق آنسالدو انرجیا با چین برای فروش توربین گاز کلاس اچ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها