نیروگاه ویلیس

پیشرفت در ساخت و ساز نیروگاه بزرگ ۹۳۷ میلیون دلاری ویلیس

به نقل از مدیر ارشد شرکت اینترجی، این شرکت و شرکت مک دِرموت در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از اولین مرحله ساخت نیروگاه ۹۳۷ میلیون دلاری ویلیس را پیش برده‌اند. با وجود اینکه عملیات ساخت دو ماه جلوتر از برنامه تعیین‌شده است و پیشرفت‌های مهمی در فاز اول صورت گرفته، هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. محل استقرار نیروگاه ویلیس در فضایی به وسعت ۷۵ هزار مترمربع در نزدیکی نیروگاه قدیمی لوئیس کریک واقع شده‌است.

جرثقیل‌های بزرگ، مونتاژ سازه‌های اصلی از جمله نصب یک ژنراتور حرراتی بازیافت بخار به ارتفاع ۳۰ متر را آغاز کرده‌اند. بلندترین سازه این نیروگاه مربوط به دودکش خروجی به ارتفاع ۵۹ متر بوده و محل استقرار آن در پشت ژنراتور است. انتظار می‌رود که این نیروگاه ۹۹۳ مگاواتی با راه‌اندازی در تابستان سال ۲۰۲۱، به طور متوسط نیاز برق ۶۴۰ هزار منزل مسکونی و مرکز صنعتی در سراسر ۲۷ منطقه ایالت تگزاس آمریکا را تامین کند. این پروژه بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده که انتظار می‌رود با ادامه این ساخت و ساز به ۸۵۰  نفر نیز برسد.

ساخت نیروگاه

حداقل سه جرثقیل موردنیاز است که به دقت ماژول‌هایی را که حاوی تجهیزات توربین بخار هستند در داخل سازه‌ها قرار دهند. وزن تقریبی این اجزا حداقل ۱۱۳ تن و حداکثر ۲۲۷ تن است. طبق گفته مدیر ارشد این پروژه، چگونگی کارکرد همزمان جرثقیل‌ها بسیار حائز اهمیت است. انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئیه، توربین‌های گاز و ژنراتورها به نیروگاه منتقل شوند. پس از آن یکی دیگر از بخش‌های عمده کار، نصب توربین‌های گاز و به‌دنبال آن توربین‌های بخار و ترانسفورماتورهای بزرگ می‌باشد.

ساخت نیروگاه

دو واحد توربین گازی محصول شرکت میتسوبیشی ژاپن که در آمریکا مونتاژ گردیده، گرانترین قطعاتی هستند که باید جابجا شوند. فاز دوم این پروژه شامل ساخت سازه‌های فلزی، لوله‌ها، کابل‌ها و سیم‌ها می‌باشد. در پایان پروژه، این نیروگاه ۲ هزار تن سازه فولادی، ۷۳۰۰ متر لوله زیرزمینی، ۱۰۵ هزار لوله روی زمین، ۳۶۶ کیلومتر سیم و کابل و ۲۷ هزار مترمکعب بتن را در بر خواهد داشت. فاز سوم پروژه بر روی راه‌اندازی نیروگاه متمرکز است.

 

منبع:

Chron

 

*بزرگ‌ترین معامله شرکت آمریکایی ویلیس رقم خورد: سفارش ۶۰ دستگاه موتور هوایی لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها