توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش سوم)

۱۹۷۰– رونق بازار فروش ماشین فریم ۵

آغاز دهه ۷۰ میلادی با افزایش اقبال به توربین گاز فریم ۵ محصول جی‌ئی توأم بود. در سال ۱۹۷۰ یک شرکت ذوب آلومینیوم در بحرین نمونه‌ای از ماشین فریم ۵ را نصب کرد که توان خروجی آن به ۲۴ مگاوات می‌رسید. این ماشین در دنیای توربین گاز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و قابلیت اطمینان بالا و کارکرد رضایت‌بخش آن در سالیان متوالی مورد توجه کاربران بوده‌است.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

۱۹۷۰– تولید ماشین فریم ۷

در این سال شرکت جنرال الکتریک توربین ۶۰ هرتزی فریم ۷ با توان خروجی ۴۷.۲ مگاوات و دمای ورودی توربین ۹۰۰ درجه سانتیگراد به بازار معرفی کرد. اندکی پس از آن، جی‌ئی توسعه ماشین تک‌محوره ۵۰ هرتزی فریم ۹ را با همکاری آلستوم کلید زد.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

۱۹۷۰– معرفی ماشین‌های سری جی‌تی

شرکت سوئیسی بی‌بی‌سی همگام با راهبرد جی‌ئی برای عرضه توربین‌های گاز بزرگ‌تر، دو نمونه جدید از محصولات خود موسوم به جی‌تی۱۱ و جی‌تی۱۳ را به بازار معرفی کرد. اولین ماشین ۶۰ هرتزی جی‌تی۱۱ در رین‌بولیک کانادا در سال ۱۹۷۰ نصب و راه‌اندازی شد. این ماشین با دور ۳ هزارو ۶۰۰ آر‌پی‌اِم توان معادل ۳۲ مگاوات تأمین می‌کند.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

۱۹۷۱– عرضه اولین توربین گازی کلاس ئی

در نیروگاه شورهام انگلستان در این سال، اولین ماشین کلاس ئی جی‌ئی موسوم به ۷ئی نصب و راه‌اندازی شد.

 

منبع:

POWERMAG

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش اول)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش چهارم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش پنجم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش ششم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هفتم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هشتم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی