ارتقاء نیروگاه سابیاوست

ارتقاء بهره‌وری و توان خروجی نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی سابیاوست

وزارت آب و برق کویت با همکاری شرکت جنرال الکتریک، پروژه ارتقاء نیروگاه سیکل ترکیبی ۲۰۰۰ مگاواتی سابیاوست را با موفقیت به پایان رسانده‌است. فاز اول این پروژه، شامل اجرای بسته ارتقاء جی‌ئی برای بخش داغ دو توربین گازی فریم۹ موسوم به ای‌جی‌پی بود که در نتیجه آن، بهره‌وری این ماشین‌ها به میزان ۶ درصد ارتقاء یافت و مجموع توان تولیدی در حالت سیکل ترکیبی با افزایشی بالغ بر ۳۵ مگاوات همراه بود. دولت کویت اصرار داشت این پروژه ارتقاء نیروگاه را با سرعت تمام کند تا در زمان اوج مصرف در تابستان سال جاری از دستاوردهای آن بهره‌مند شود. این پروژه، بخشی از توافق جامع میان وزارت آب و برق کویت و شرکت جی‌ئی است که در پاییز سال ۲۰۱۷ با هدف افزایش بهره‌وری حوزه نیروگاهی کویت و آموزش مهندسان کویتی فعال در این حوزه به امضای طرفین رسیده‌است.

ارتقا نیروگاه سابیاوست

کویت سند چشم‌انداز ۲۰۳۵ را با هدف توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های خود دنبال می‌کند. نیروگاه سابیاوِست ۲۳ درصد برق موردنیاز کویت را تامین می‌کند و به ۶ واحد توربین گاز۹ اِف‌اِی و سه واحد توربین بخار دی۱۱ محصول جی‌ئی مجهز می‌باشد. پروژه ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه در سال ۲۰۰۹، توسط شرکت جی‌ئی و با همکاری شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی انجام شد. شرکت جنرال الکتریک از سال ۲۰۱۱ تاکنون قرارداد بلندمدت بهره‌برداری و نگهداری از این نیروگاه را در اختیار دارد.

جی‌ئی مدعی است تاکنون بسته ارتقاء ای‌جی‌پی را بر روی ۴۳۵ واحد توربین گاز در سراسر دنیا اعمال کرد که حاصل آن ۷۷۵ میلیون دلار منفعت مالی در سال برای بهره‌برداران ماشین‌های فریم ۹ ارتقاء‌یافته است. محصولات ساخت جی‌ئی بیش از ۴۰ درصد برق موردنظر شهروندان کویتی را در حال حاضر تامین می‌کند. با تکیه بر سابقه طولانی‌مدت حضورجی‌ئی در بازار کویت، دولت این کشور مرکز فناوری‌های جنرال الکتریک در شهر کویت را راه‌اندازی کرده که به مشتریان خاورمیانه و آفریقا خدمات آموزشی، پشتیبانی مهندسی و تامین ابزار را ارائه می‌کند.

 

منبع:

ZAWYA

 

*سفارش میکروتوربین‌های ۳.۴ مگاواتی توسط کویت

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها