جنرال الکتریک

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش چهارم)

۱۹۷۲– عرضه اولین ماشین ۷بی

شرکت جی‌ئی ماشین اِم‌اِس۷۰۰۱بی را به عنوان اولین توربین گاز کلاس بی فریم۷ به بازار عرضه کرد. توان خروجی این ماشین ۵۱،۸ مگاوات بود.

۱۹۷۵ بهره‌برداری از اولین توربین گاز فریم۹

اولین ماشین ۸۰،۷ مگاواتی فریم ۹بی در نیروگاهی در نزدیکی پاریس مستقر و راه‌اندازی شد. از این ماشین عمدتا برای تامین برق در شرایط مصرف اوج استفاده می‌شد.

فریم9

۱۹۷۸ معرفی اولین ماشین ۶بی

شرکت جی‌ئی در گلن‌دایو در ایالت مونتانا آمریکا اولین توربین گاز ۶بی را نصب کرد. بنابر اعلام بخش سامانه‌های تولید توان جی‌ئی این ماشین تاریخ‌ساز تا سپتامبر ۲۰۱۸ در چرخه عملیاتی قرار داشته‌است. تاکنون بیش از ۱۱۵۰ واحد از توربین گاز ۶بی در سراسر دنیا نصب و راه‌اندازی شده‌است. از این ماشین در صنایع مختلف همچون پتروشیمی، استخراج نفت و گاز و تولید سیمان استفاده عملیاتی می‌شود.

ماشین 6بی

۱۹۸۴– معرفی فناوری دی‌ال‌ان

برای اولین بار بهره‌برداری عملیاتی از اولین محفظه احتراق پیش‌آمیخته مبتنی بر فناوری دی‌ال‌ان در یک واحد توربین گاز جی‌تی۱۳دی مستقر در نیروگاه سیکل ترکیبی لاسوارد در دوسلدورف آلمان با توان خروجی ۴۲۰ مگاواتی آغاز شد. استفاده از این راه‌حل نوآورانه جی‌ئی به عنوان یک هنجارشکنی فناورانه در صنعت توربین گاز شناخته می‌شود.

فناوری دی‌ال‌ان

 

منبع:

POWERMAG

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش اول)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش سوم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش پنجم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش ششم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هفتم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هشتم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی