پایش وضعیت بی‌سیم

معرفی سامانه پایش وضعیت بی‌سیم توسط سولزر

سولزر از عرضه سامانه پایش وضعیت جدید خود، مجهز به حسگرهای بی‌سیم با قابلیت اتصال به انواع پمپ، همزن صنعتی، موتور و تجهیزات دوار خبر می‌دهد. حسگرهای این محصول جدید سولزر، دما و ارتعاش را اندازه‌گیری‌ کرده و داده‌های مرتبط را به یک فضای ابری منتقل می‌کند. بر این اساس، وضعیت کارکردی تجهیزات موردپایش این سامانه، توسط مرکز کنترل از راه دور به صورت بی‌وقفه ‌مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اجزاء اصلی سامانه پایش وضعیت جدید سولزر، توان خود را از باتری تأمین‌ کرده و در قالب یک شبکه ماژولار بی‌سیم کار می‌کند. با استفاده از داده‌های گردآوری‌شده توسط این سامانه، تغییرات در وضعیت کارکردی ماشین‌های دوار در نخستین مراحل شکل‌گیری، کشف و شناسایی می‌شود. این محصول جدید که به سولزر سِنس موسوم است، نامیزانی، عدم تطبیق محوری، لقی و خوردگی قطعات بحرانی را کشف می‌کند.

استفاده از این سامانه، از رویکرد نگهداری پیش‌دستانه پشتیبانی‌ کرده و با مدیریت بهینه فرآیند بهره‌برداری، مدت زمان توقف کار تجهیزات ناشی از خطاهای احتمالی را به حداقل می‌رساند. نرم‌افزار پایشی سامانه سولزر سِنس را می‌توان بر روی موبایل یا رایانه شخصی نصب‌ کرده و همه داده‌ها در فضای ابری رایانشی سولزر ذخیره‌سازی شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرد. ارسال هشدار به مشتریان و کاربران به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود و هیچ مداخله انسانی در آن پیش‌بینی نشده‌است. سبد محصولات سولزر شامل تجهیزات دوار و پمپ‌های صنعتی، در بیش از ۱۸۰ مرکز تولید و خدمات وابسته به این شرکت در ۵۰ کشور جهان به مشتریان عرضه می‌شود. مقر اصلی سولزر از بدو تأسیس در سال ۱۸۳۴، در سوئیس قرار دارد.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*سولزر یک شرکت خدماتی را می‌خرد

*دو پروژه بازرسی نیروگاهی برای سولزر در روسیه

*بهسازی تاسیسات بالانس پرسرعت سولزر

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه
کاوه
4 سال گذشته

موضوع جالبی رو انتخاب کردید. احتمالا در آینده بیشتر شاهد نفوذ تکنولوژی های مخابراتی در عرصه توربین های گازی خواهیم بود.