جنرال الکتریک

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هشتم)

۱۹۹۶ معرفی توربین گاز سیال

جنرال الکتریک ماشین تی‌ام۲۵۰۰ را به عنوان اولین توربین گاز قابل حمل خود معرفی کرد. این توربین گاز، توسط یک کِشنده زمینی (تریلر) جابه‌جا می‌شود.

جنرال الکتریک

۱۹۹۷تنور داغ رقابت در کلاس اف

جی‌ئی ماشین ۱۵۰ مگاواتی فریم۷ اِف را، به عنوان اولین توربین گاز کلاس اف خود در سال ۱۹۸۷ به بازار عرضه کرد. دو سال بعد وستینگ‌هاوس با همکاری میتسوبیشی ماشین ۵۰۱ اِف را معرفی کرد و زیمنس در سال ۱۹۹۱ اولین توربین گاز کلاس اِف خود، موسوم به وی۹۴.۳ را از خط تولید خارج کرد. در این برهه از زمان، شرکت ای‌بی‌بی که خود را در این رقابت راهبردی عقب‌تر از رقبا می‌دید، تصمیم گرفت دست به کار بزرگی بزند که نتیجه آن عرضه ماشین ۶۰ هرتزی جی‌تی۲۴ و ماشین ۵۰ هرتزی جی‌تی۲۶ در دسامبر ۱۹۹۱ بود. نمونه اولیه ماشین ۱۶۵ مگاواتی جی‌تی۲۴، در سال ۱۹۹۳ در نیروگاه گیلبرت نیوجرسی نصب شد. از این توربین گاز به عنوان یک راه‌حل انقلابی یاد می‌شد. به اصطلاح عامیانه جی‌تی۲۴، جمع و جورترین گزینه موجود در بازار توربین گاز کلاس اف در دهه ۱۹۹۰ به شمار می‌رفت که کارآیی محفظه احتراق آن بسیار بالا بود و نسبت فشار نسبتاً بالایی را ایجاد می‌کرد. بهره‌وری این ماشین ۵۶ درصد است که دو تا سه درصد بیش از رقبای خود به شمار می‌رود. ماشین جی‌تی۲۶ در سال ۱۹۹۷ عرضه شد و اولین نمونه این توربین گاز در نیروگاه ۷۷۰ مگاواتی راکسَوِج انگلستان نصب شد.

جنرال الکتریک

منبع:

Powermag

نقاط عطف توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش اول)

نقاط عطف توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوم)

نقاط عطف توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش سوم)

نقاط عطف توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش چهارم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش پنجم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش ششم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هفتم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی