نقاط عطف توربین‌های گازی

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

۲۰۱۶ نصب اولین توربین سری اچ‌ای

اولین توربین گازی سری اچ‌ای از محصولات شرکت جی‌ئی موسوم به ۹اچ‌ای.۰۱ با توان خروجی ۳۹۷ مگاوات و بهره‌وری ۶۲.۲۲ درصد در نیروگاه بوشان فرانسه نصب شد. در کشور فرانسه و در سال ۲۰۱۷، این پروژه به‌عنوان پروژه برتر سال در حوزه نیروگاهی معرفی شد.

توربین گاز جی ئی

۲۰۱۷ –  عرضه ماشین ال‌ام۹۰۰۰

با افزایش تقاضا در بازار برای توربین‌های گاز سبک و متوسط برگرفته از موتورهای هوایی، شرکت جی‌ئی ماشین اِل‌اِم۹۰۰۰ با توان خروجی ۶۷ تا ۷۵ مگاوات را به بازار معرفی کرد. این توربین گاز صنعتی برپایه موتور توربوفن جی‌ئی۹۰ طراحی شده‌است. موتور جی‌ئی۹۰ نیروی پیشران هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ را تامین می‌کند.

توربین گاز جی ئی

۲۰۱۷ عرضه اولین ماشین ۷اچ‌ای.۰۱

جی‌ئی و توشیبا با مشارکت یکدیگر، شش توربین گاز ۷اِچ‌اِی.۰۱ و دو توربین بخار را در نیروگاه حرارتی نیشی‌ناگویا در منطقه آیچی ژاپن نصب کرده‌اند. اولین بلوک که شامل سه واحد توربین گاز است، در سپتامبر ۲۰۱۷ به بهره‌برداری رسید و به بهره‌وری ۶۳.۰۸ درصد در پیکربندی سیکل ترکیبی دست یافت که بالاترین رکورد تا آن زمان به شمار می‌رود. بلوک دوم و نهایی این نیروگاه در بهار سال ۲۰۱۸ عملیاتی شد.

توربین گاز جی ئی

۲۰۱۸ عرضه اولین ماشین اچ‌ای با قابلیت استفاده از دو سوخت

در ژوئن ۲۰۱۸، شرکت پی‌اس‌‌ئی‌جی بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه سیکل ترکیبی سیوارِن ۷ در ایالت نیوجرسی آمریکا را آغاز کرد. توربین گاز ۷ اچ‌ای .۰۲ با توان خروجی ۵۴۰ مگاوات اولین توربین گاز کلاس اچ در جهان به شمار می‌رود که می‌تواند از دو نوع سوخت مختلف استفاده کند. این توربین گاز به گونه‌ای طراحی شده که قادر است از گاز طبیعی و نفت کوره با سولفور بسیار پایین استفاده نماید.

نقاط عطف توربین‌های گازی

۲۰۱۹ عرضه اولین ماشین ۹اچ‌ای.۰۲

جنرال الکتریک بزرگترین توربین گاز سری اچ‌ای خود موسوم به ۹اِچ‌اِی.۰۲ را با توان خروجی ۵۷۱ مگاوات برای نصب در نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۴۴۰ مگاواتی پاسیرگودانگ متعلق به شرکت اس‌پی‌جی به مالزی منتقل کرد.

توربین گاز جی ئی

منبع:

Powermag

 

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هشتم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها