تجدید مناقصه

روز از نو، روزی از نو؛ تجدید مناقصه توربین‌های گاز پرقدرت روسیه

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وزارت صنعت و تجارت روسیه قصد دارد تا مناقصه انتخاب پیمانکار بومی برای توسعه توربین‌های گاز پرقدرت را مجددا برگزار نماید. پس از اعلام این مناقصه برای بار اول، تنها شرکت پاور ماشین اعلام آمادگی کرد که برآورد وزارت صنعت و تجارت روسیه نشان از عدم کفایت اطلاعات ارائه‌شده توسط این شرکت خصوصی روسی می­‌داد. بنابر اعلام دولت روسیه، طرح پیشنهادی پاور ماشین حاوی اطلاعات فنی کافی برای قانع کردن تیم ارزیابی پروژه نبود. لازم به ذکر است که طرح پیشنهادی پاور ماشین، ارزش مالی در حدود ۵ میلیارد روبل معادل ۷۰ میلیون یورو در برداشته است.

بنابر گزارش روزنامه کامرسانت، انتظار می‌رود مناقصه جدید تا ۱۵ دسامبر برگزار شود. کمیسیون تخصصی وزارت صنعت و تجارت روسیه ناظر بر این پروژه، پیشنهاد ۵ میلیارد روبلی پاور ماشین را به علت برآورده نشدن الزام حداقل بهره‌وری معادل ۳۵ درصد رد کرده‌است. پاور ماشین در طرح خود مدعی شده بود که بهره‌وری نمونه اولیه ماشین جی‌تی‌ئی-۱۷۰، معادل ۳۴.۱ می‌باشد و پس از توسعه نمونه اولیه، بهره‌وری ماشین‌های تولیدی به ۳۶ درصد افزایش خواهد یافت. بنابر اعلام وزارت صنعت و تجارت روسیه، شرایط انتخاب پیمانکار در مناقصه جدید تغییری نمی‌کند و برنده باید پروژه‌ای جامع را با هدف تولید توربین‌های گازی در محدوده ۶۰ تا ۸۰ مگاوات، ۱۵۰ تا ۱۸۰ مگاوات با بهره‌وری بیش از ۳۵ درصد اجرا کند.

هر شرکتی قادر به انجام این تعهد باشد، می‌تواند در مناقصه شرکت کند. دولت روسیه ۷ میلیارد روبل کمک مالی برای این پروژه در نظر گرفته‌است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دست‌کم ۵۰ واحد توربین گاز در این رده تا سال ۲۰۳۰ موردنیاز است. وزارت صنعت و تجارت روسیه تاکید کرده که هیچ محدودیتی برای حضور شرکت‌های خارجی در این مناقصه وجود ندارد اگر و تنها اگر شرط لازم برای بکارگیری تولیدکنندگان بومی را اجابت کنند.

 

منبع:

TASS

 

*تغییر در زمان اعلام برنده مناقصه جدید توربین‌های گاز پرقدرت در روسیه

*شمارش معکوس برای اعلام برنده مناقصه توسعه توربین‌های گاز پرقدرت روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها