پورتوریکو

استقرار نیروگاه‌های موبایل ۳۰ مگاواتی برای حل مشکل تامین برق پورتوریکو

شرکت برق پورتوریکو که در سال‌های اخیر به دلیل وزش توفان‌های شدید با مشکلات اساسی در شبکه توزیع خود روبه‌رو شده، به تازگی برنامه‌ای را برای بهسازی و ارتقاء ظرفیت شبکه انجام داده که بخشی از آن، شامل تامین توربین‌های گاز موبایل می‌باشد. پورتوریکو سه واحد توربین گاز متحرک ۳۰ مگاواتی اِف‌تی۸ موبایل‌پک را در نیروگاه پالوسِکو مستقر کرده‌است.

این توربین‌ها توسط شرکت پی‌دبلیو‌پی‌اِس تولید شده که خود بخشی از هلدینگ سامانه‌های نیروگاهی میتسوبیشی هیتاچی به شمار می‌رود. توربین‌های موبایل‌پک برای تامین برق موردنیاز در شرایط اضطراری بکار گرفته می‌شوند و تجهیزات مربوط به هرکدام بر روی دو تریلر نصب می‌شود که یک تریلر حامل توربین گاز و ژنراتور و خودروی دیگر، دربرگیرنده تجهیزات سوئیچینگ ۱۵ کیلوواتی، سامانه کنترل و تجهیزات راه‌اندازی می‌باشد.

بنابر ادعای شرکت برق پورتوریکو، برای راه‌اندازی و بهره‌برداری عملیاتی اولین واحدهای موبایل تنها به صرف زمان بین هشت تا ده دقیقه نیاز است و برق لازم برای ۴۰ هزار کاربر تامین می‌شود. توفان مهلک ماریا که دو سال پیش پورتوریکو را درنوردید، آسیب جدی به شبکه تولید و توزیع برق در این کشور وارد کرده‌است.

 

منبع:

POWER ENGINEERING

 

*دریافت اولین سفارش برای واحد نیروگاهی موبایل زیمنس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها