توربین‌های گازی بومی

اعلام شروط وزارت انرژی روسیه برای نصب آزمایشی توربین‌های گازی بومی

در راستای برنامه بومی‌سازی توسعه و ساخت توربین‌های گازی سنگین و متوسط در روسیه، وزارت انرژی این کشور طرحی را ارائه کرده که بر اساس آن، نمونه‌های توسعه‌ای این توربین‌های گازی در برخی از نیروگاه‌های منتخب به صورت آزمایشی نصب خواهند شد. در این راستا، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹، این وزارتخانه جزئیاتی در مورد نیازمندی‌های موردنیاز برای نیروگاه‌هایی که قرار است بعنوان بستر آزمایشی توربین‌های گازی بومی بکار گرفته شوند را ارائه کرد.

یکی از شروط اساسی آن است که ظرفیت توربین گاز آزمایشی نباید بیش از ظرفیت‌های نصب‌شده بیشینه نیروگاه باشد. شرط دیگر، آنکه ظرفیت خطوط انتقال، ترانسفورمرها و تجهیزات سوئیچینگ باید تضمین‌کننده انتقال تمام توان تولیدی نیروگاه باشد. علاوه بر این، مسئولان محلی نیروگاهی که در این طرح میزبان توربین‌های گاز آزمایشی خواهند بود، باید تضمین کنند که ریسکی برای تامین برق و حرارت مناطق مسکونی تحت پوشش ایجاد نخواهد شد. شرکت انتقال گاز روسیه نیز مسئولیت یافته تا تایید کند نصب توربین‌های گاز توسعه‌ای در استندهای آزمایشی این نیروگاه‌ها، مستلزم بهسازی شبکه توزیع گاز در آن منطقه نخواهد بود.

در میان فهرست اولیه اعلام‌شده توسط وزارت انرژی روسیه، نام نیروگاه‌هایی به چشم می‌خورد که شرکت‌های بهره‌بردار آنها نام آشنا هستند. از این میان می‌توان به شرکت‌های اینتررائو، تات‌اِنرگو، موس‌اِنرگو، اِنِل و اونپرو اشاره کرد. فهرست منتشر شده توسط وزارت انرژی، در تاریخ ۲۴ دسامبر شامل ۵۳ نیروگاه حرارتی در بخش اروپایی این کشور است که برای نصب توربین‌های گازی توسعه‌ای و بهره‌برداری آزمایشی از آنها اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

منبع:

RIA

 

*اعلام تغییرات جدید وزارت انرژی روسیه برای شرایط انتخاب پیمانکاران بهسازی نیروگاه‌های حرارتی

*طرح وزارت انرژی روسیه برای توسعه توربین‌های گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها