غنا

نیروگاه سیکل ترکیبی غنا بزرگ‌ترین پروژه LPG جهان با توربین گاز جنرال الکتریک

نیروگاه سیکل ترکیبی جدید غنا با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات و با سوخت ال‌پی‌جی، نخستین نمونه از این نوع در آفریقا است و بزرگ‌ترین پروژه سیکل ترکیبی ال‌پی‌جی در جهان به شمار می‌رود. پروژه ساخت نیروگاه غنا با سرمایه‌گذاری ۹۵۳ میلیون دلار در دو فاز انجام خواهد شد. ظرفیت تولیدی فاز اول این پروژه ۱۹۴ مگاوات و فاز دوم آن ۲۰۶ مگاوات است.

فاز اول این پروژه، در دو مرحله‌ی ۱ای و ۱بی، به ترتیب با ظرفیت ۱۴۲.۵ و ۵۱.۵ مگاوات اجرا خواهد شد. مرحله نخست پروژه با پیکربندی سیکل باز شامل نصب پنج واحد توربین گاز ال‌ام۲۵۰۰ محصول جنرال الکتریک است. سه شرکت اِندِور، جنرال الکتریک و سِیج بطور مشترک سرمایه لازم برای اجرای این پروژه را تامین می‌کنند. در مرحله ۱بی و با هدف تکمیل پیکربندی سیکل ترکیبی، یک واحد توربین بخار جنرال الکتریک به نیروگاه اضافه می‌شود. همچنین در این مرحله، پنج ژنراتور بخار، یک واحد کندانسور، یک مخزن ذخیره‌سازی ال‌پی‌جی و خطوط انتقال سوخت نصب خواهند شد.

فاز دوم پروژه نیز، به دو مرحله‌ی ۲ای و ۲بی تقسیم می‌شود که ظرفیت این مراحل به ترتیب ۱۶۰ و ۴۶ مگاوات است. طبق قرارداد و در مرحله ۲ای، چهار واحد توربین گازی ال‌ام۶۰۰۰ پی‌سی‌اسپرینت محصول جنرال الکتریک نیز نصب خواهند شد.

 

منبع:

Pumps Africa

 

*آینده صنعت برق قاره سیاه مبتنی بر نیروگاه‌های گازسوز

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها