ورونژ

اتمام پروژه به‌روزرسانی نیروگاه سیکل ترکیبی ورونژ در روسیه توسط جنرال الکتریک

بنابر اعلام شرکت جنرال الکتریک، نیروگاه سیکل ترکیبی ورونژ متعلق به شرکت کوادرا، با اتمام پروژه به‌روزرسانی از تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰، وارد چرخه عملیاتی شده‌است. این نیروگاه به چهار واحد توربین گازی اسپرینت اِل‌اِم۶۰۰۰، محصول جنرال الکتریک مجهز شده‌است. نیروگاه ورونژ واقع در روسیه با ظرفیت ۲۲۳ مگاوات از سابقه طولانی برخوردار است و در سال ۱۹۳۳، برای اولین بار راه‌اندازی شده‌است. در قالب این پروژه، تجهیزات جدید و روزآمد جایگزین نمونه‌های قدیمی‌تر شده‌است. این نیروگاه، برق و گرمای موردنیاز برای ساختمان‌های مسکونی، مراکز صنعتی و تاسیسات رفاهی و شهری را برای بیش از نیمی از جمعیت ورونژ تامین می‌کند.

ماشین اِل‌اِم۶۰۰۰ تنها در مدت ۵ دقیقه از زمان راه‌اندازی به سطح کارکرد لازم برای تامین توان نامی خود می‌رسد. علاوه بر این، روشن کردن این توربین گاز به دفعات متعدد و در فواصل زمانی کوتاه، تاثیر منفی چندانی روی هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نمی‌گذارد. همچنین، بنابر ادعای جنرال الکتریک، استفاده از روش‌های خنک‌کاری پیشرفته در این ماشین، عمر توربین را افزایش داده و با کاهش دمای ورودی به بخش پرفشار کمپرسور، دمای خروجی آن به میزان موثری پایین آمده‌است. به‌علاوه، ماژول اسپرینت در این توربین گاز به فناوری احتراقی دی‌اِل‌ئی مجهز شده‌است. از سوی دیگر، جنرال الکتریک تجهیزات حفاظت در برابر یخ‌زدگی و فیلترهای هوای متناسب با شرایط آب و هوایی بسیار سرد را روی ماشین‌های نصب‌شده در نیروگاه ورونژ تعبیه کرده‌است.

همکاری جنرال الکتریک و شرکت نیروگاهی کوادرا روسیه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد که طی آن، قراردادی برای ارتقاء و ارائه خدمات پشتیبانی بلندمدت میان دو طرف به امضاء رسید. براساس این قرارداد، جنرال الکتریک متعهد شد چهار واحد توربین گاز اِس‌جی‌تی-۸۰۰ محصول زیمنس را ارتقاء دهد. این چهار ماشین در دو نیروگاه مختلف در مناطق مرکزی روسیه نصب شده‌است. پروژه مذکور اولین تجربه جنرال الکتریک در حوزه ارائه خدمات به توربین‌های گازی یک سازنده اصلی دیگر در روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع به شمار می‌رود.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*بازرسی و تعمیر اساسی توربین‌های گازی زیمنس در روسیه توسط جنرال الکتریک

*نگاهی به نیروگاه حرارتی تازه تاسیس در روسیه با توربین گاز جنرال الکتریک

*مروری بر روند توسعه نیروگاه وارونژ۱

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها