پروژه امارات

انتقال توربین گاز سنگین زیمنس و چالش لجستیکی بزرگ در پروژه امارات

شرکت آلومینیوم‌سازی امارات موسوم به ئی‌جی‌ای، از انتقال زمینی توربین جدید کلاس اِچ زیمنس از بندر جِبِل‌ علی به محل پیش‌بینی‌شده برای استقرار آن خبر داد. مسئولان اماراتی این رویداد را بعنوان یک عملیات لجستیکی تاریخی قلمداد می‌کنند، زیرا بزرگ‌ترین توربین گازی این کشور در قالب آن جابجا شده‌است. استقرار این توربین گازی کلاس اِچ زیمنس، بخشی از پروژه ارتقاء نیروگاه شرکت آلومینیوم‌سازی امارات با ارزش مالی ۲۷۲.۴ میلیون دلار است.

این توربین با وزن ۴۵۷ تن و طول ۱۳.۵ متر، بعنوان یک بار بسیار حجیم، فاصله ۶ کیلومتری بندر جِبِل ‌علی تا محل استقرار خود را در قالب یک عملیات شبانه و به وسیله یک کامیون بهینه‌شده‌ با طراحی ویژه طی کرد. عملیات انتقال، طی دو روز متوالی و در مجموع با صرف ۴ ساعت زمان به انجام رسید.

توربین گاز

پروژه ارتقاء نیروگاه ئی‌جی‌ای، توسط شرکت برق و آب جِبِل ‌علی و با سرمایه‌گذاری مشترک گروه المبادله و هلدینگ دوبال انجام می‌شود. در این پروژه، برای اولین بار یک توربین گاز کلاس اِچ زیمنس برای پشتیبانی از صنعت آلومینیوم‌سازی بکار گرفته‌ می‌شود. واحد جدید تعبیه‌شده در نیروگاه ئی‌جی‌ای دارای ظرفیت تامین ۶۰۰ مگاوات برق است و شرکت آلومینیوم‌سازی امارات، برق تولیدی آن را به مدت ۲۵ سال خریداری کرده‌است.

با تکمیل این پروژه و آغاز بهره‌برداری از توربین گاز کلاس اِچ زیمنس، فعالیت پنج واحد توربین گاز کوچک‌تر و قدیمی‌ در تاسیسات ئی‌جی‌ای واقع در جِبِل ‌علی متوقف می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، با بهره‌برداری از این توربین گاز روزآمد تولید آلاینده‌های ناکس در نیروگاه ئی‌جی‌ای جِبِل ‌علی به میزان ۵۸ درصد کاهش می‌یابد.

توربین گاز

 

منبع:

Me construction news

 

*راه‌اندازی توربین گاز پرقدرت در نیروگاه بزرگ امارات

*توسعه کنترلر هوشمند توربین گاز توسط زیمنس و شریک اماراتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها