توربین بخار

احتمال فروش بخش توربین‌های بخار شرکت جنرال الکتریک

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در صنعت انرژی آمریکا، از احتمال واگذاری و فروش بخش توربین‌های بخار شرکت جنرال الکتریک خبر می‌دهد. این گمانه‌زنی رسانه‌ای، واکنش‌های متفاوتی را دربرداشته است و برخی تحلیل‌گران آن را خبر خوشی برای سهام‌داران جنرال الکتریک می‌دانند. در سال‌های اخیر، جنرال الکتریک پاور چالش‌برانگیزترین واحد کسب‌وکاری شرکت معظم جنرال الکتریک بوده‌است. در سال‌های اخیر، مجموع سفارش‌های دریافتی توسط این واحد به‌طور متوسط ۳۰ درصد کاهش یافته‌است.

از طرف دیگر، هزینه‌های جنرال الکتریک پاور نیز بالا رفته، به گونه‌ای که مخارج آن در سال ۲۰۱۹، بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بوده‌است. باوجود این مشکلات، جنرال الکتریک پاور در سال ۲۰۱۹ و در ازای فروش ۱۸.۶ میلیارد دلاری، حاشیه سودی معادل ۴۰۰ میلیون دلار داشته‌است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، این واحد کسب‌وکار در شرکت جنرال الکتریک با وجود فروش ۲۲.۲ میلیارد دلاری، در نهایت ۸۰۰ میلیون دلار متضرر شد. بر این اساس، مدیران ارشد شرکت تصمیم گرفتند از آغاز سال ۲۰۱۹، با اجرای یک برنامه ریاضتی به مدت دو سال، ۱.۶ میلیارد دلار در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنند.

توربین بخار

مجموعه جنرال الکتریک پاور خود از زیرمجموعه‌ای از واحدهای کسب‌وکار شامل توربین‌های گازی، توربین بخار، تبدیل انرژی و نیروگاه‌های هسته‌ای تشکیل شده‌است. واحد توربین‌های بخار که کوچک‌ترین واحد شرکت جنرال الکتریک پاور به شمار می‌رود، روی توسعه بویلرها و توربین‌ها برای مصارف نیروگاهی تمرکز دارد. در سال ۲۰۱۸، سهم واحد توربین‌های بخار از مجموع فروش ۲۷ میلیارد دلاری شرکت جنرال الکتریک پاور، نزدیک به دو میلیارد دلار بوده‌است. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، فروش بخش توربین‌های بخار روند کاهشی داشته که این موضوع با روند جهانی کاهش تقاضا برای تجهیزات نیروگاهی مبتنی بر سوخت فسیلی هماهنگی دارد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند خرید شرکت آلستوم در سال ۲۰۱۵ توسط جنرال الکتریک، روی کاهش کسب‌وکار بخش توربین بخار جنرال الکتریک پاور موثر بوده‌است. رقبای اصلی جنرال الکتریک شامل زیمنس و میتسوبیشی نیز با مشکلات مشابهی درگیر هستند، اما آنها به‌جای واگذاری و فروش زیرمجموعه‌های خود سعی کردند با صرفه‌جویی و ادغام زیرمجموعه‌های مختلف، بحران در حوزه توربین‌های بخار را مدیریت کنند. نکته دیگری که توجه برخی کارشناسان زبده حوزه انرژی آمریکا را به خود جلب کرده، سیاست جنرال الکتریک در قیمت‌گذاری برای فروش واحد توربین‌های بخار جنرال الکتریک پاور است.

توربین بخار

در شرایط نه‌چندان مطلوب بازار و با ادامه روند رکود جهانی به نظر می‌رسد که مدیران ارشد جنرال الکتریک نباید نسبت به سابقه و تاریخچه خود مغرور شوند و بهتر است با نگاهی کاملاً واقع‌بینانه قیمت مناسبی را برای فروش واحد توربین‌های بخار خود در نظر بگیرند. ازسوی دیگر، علیرغم رکود کلی حاکم بر کسب‌وکار جنرال الکتریک پاور، بخش توربین‌های گازی، این مجموعه عملکرد قابل‌قبولی دارد و شرایط آن بر وقف مراد است. شرکت جنرال الکتریک روی فروش و عرضه توربین‌های گازی کلاس اِچ خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌است.

 

منبع:

Barrons

 

*حسگرهای دقیق برای دریچه‌های توربین‌های بخار

*احتمال فروش بخش توربین‌های بخار شرکت جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها