روستک

پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری روستک برای راه‌اندازی سلول تست موتور توربوفن پی‌دی۳۵

اوایل پاییز سال جاری، رسانه‌های روسی از برنامه شرکت معظم و دولتی روستک برای ساخت مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌ها و تاسیسات ارزیابی موتور پی‌دی-۳۵ در محل کارخانجات پرم وابسته به اتحادیه موتورسازی روسیه (یوئی‌سی) خبر دادند. هزینه اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده و اولین سلول تست از این مجموعه، در سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری می‌رسد. موتور توربوفن پی‌دی-۳۵ با گذردهی پایین برای نصب برروی هواپیمای مسافربری سی‌آر ۹۲۹ محصول مشترک روسیه و چین پیشنهاد شده‌است.

هلدینگ یو‌ئی‌سی از تابستان سال ۲۰۱۶، توسعه نمونه پایه این موتور با نیروی پیشران ۳۵ تن را آغاز کرده‌است. انتظار می‌رود از این موتور، خانواده‌ای با نیروی پیشران بیشتر نیز عرضه شود. فضایی با وسعت ۴۰ هزار مترمربع در کارخانه موتورسازی پرم برای استقرار و راه‌اندازی مجموعه سلول‌های تست و سایر تجهیزات آزمایش و ارزیابی موتور پی‌دی‌-۳۵ در نظر گرفته شده‌است. بنابر اعلام مدیران ارشد روستک، امکانات لازم برای آزمایش موتور در مقیاس کامل و همچنین اجزا زیرمجموعه‌های موتور پی‌دی-۳۵ در این مجموعه ایجاد خواهد شود.

بنابر اعلام مسئولان پروژه، طراحی ساختمان و جانمایی کامل واحد آزمایش و سایر تاسیسات این مجموعه در انتهای سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده‌است. شرکت روستک در سال ۲۰۰۷، با ابتکار عمل دولت روسیه شکل گرفت. این شرکت شامل ۷۰۰ مجموعه صنعتی است که خود در قالب ۱۴ هلدینگ اصلی دسته‌بندی شده‌است. دفاتر روستک در ۶۰ منطقه مختلف در خاک روسیه پراکنده شده و محصولات آن به بیش از ۷۰ کشور صادر می‌شود. هلدینگ موتورسازی یوئی‌سی بخشی از شرکت معظم روستک بوده که متولی توسعه و تولید موتورهای هوایی تجاری و نظامی و تامین سامانه‌های پیشران فضایی است.

 

منبع:

Bulgarianmilitary

 

*سرمایه‌گذاری مفصل روسیه برای ایجاد زیرساخت‌های آزمایشی موتورهای هوایی

*پاور ماشین آماده راه‌اندازی یک نیروگاه آزمایشی ویژه در روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها