نیروگاه حرارتی

امضاء قرارداد ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی امارات توسط ژاپن

شرکت اِی‌دی‌پاور امارات و شرکت ژاپنی ماروبِنی، از تشکیل یک کنسرسیوم برای اجرای پروژه ساخت و راه‌اندازی نیروگاه فُجیره ‌اِف۳ خبر می‌دهند. این نیروگاه، بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی امارات متحده عربی خواهد ‌بود. قرارداد اجرای این پروژه، طی یک مراسم رسمی در دفتر مرکزی شرکت آب و برق امارات واقع در ابوظبی به امضا رسید. این توافقنامه توسط مدیرعامل شرکت ِای‌دی‌پاور، مدیر ارشد شرکت ماروبِنی و مدیرعامل شرکت دولتی آب و برق امارات و در حضور سفیر ژاپن و مقامات ارشد دولتی امارات به امضاء رسید.

پروژه فُجیره ‌اِف۳ شامل توسعه، تامین مالی، ساخت، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری، تعیین وضعیت مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی جدید، به همراه تاسیسات و تجهیزات کامل آن است. این نیروگاه در مجتمع آب و برق فُجیره و در حد فاصل بین نیروگاه اِف۱ و اِف۲ ساخته خواهد شد. ظرفیت نامی نیروگاه اِف۳، ۲۴۰۰ مگاوات است که با تکمیل آن، مجموع ظرفیت مجتمع فجیره به ۲۰.۴ گیگاوات خواهد رساند. نیروگاه فجیره اِف۳ قادر به تامین برق موردنیاز بیش از ۳۸۰ هزار خانوار است.

در اوایل سال ۲۰۱۹، با اعلام مناقصه‌ این پروژه توسط شرکت آب و برق امارات، بیش از ۳۰ طرح پیشنهادی دریافت شد که پس از بررسی اولیه، ۲۰ مورد از آنها مورد تایید قرار گرفت. در نهایت، شش پیمانکار اصلی به مرحله نهایی این رقابت راه یافتند و ارزیابی نهایی در اکتبر ۲۰۱۹، در ابوظبی انجام شد. در قالب توافق انجام‌شده، دولت امارات مالک ۶۰ درصد طرح و گروه ماروبِنی مالک ۴۰ درصد آن خواهد بود. انتظار می‌رود، نیروگاه بزرگ فجیره ‌اِف۳ در تابستان ۲۰۲۲، به مرحله بهره‌برداری اولیه رسیده و تا یکسال پس از آن، با ظرفیت کامل وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود.

 

منبع:

Arab News

 

*نیروگاه بزرگ فجیره لقمه‌ای چرب و نرم برای میتسوبیشی

*راه‌اندازی توربین گاز پرقدرت در نیروگاه بزرگ امارات

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها