بوئینگ

تداوم تولید موتورهای Leap-1B برای هواپیماهای زمین‌گیر شده بوئینگ ۷۳۷مکس

شرکت سی‌­اِف­‌اِم اینترنشنال قصد دارد در سال ۲۰۲۰، برنامه ساخت موتورهای توربوفن روزآمد لیپ-۱بی را برای نصب بر روی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷مَکس، با نرخ تولید ۱۰ موتور در هفته ادامه دهد. با اجرای این برنامه، در پایان سال ۲۰۲۰، تولید موتورهای لیپ به ۱۴۰۰ دستگاه در سال خواهد رسید. این آمار توسط شرکت سافران بعنوان شریک سرمایه‌­گذار سی­‌اِف‌­اِم اعلام شده‌­است. فرض اصلی در این برآورد، فعال‌شدن مجدد خط تولید هواپیماهای ۷۳۷مَکس از نیمه سال جاری میلادی است.

بنا بر ادعای سافران، این شرکت، تمهیدات ویژه‌ای برای مدیریت فرآیند تولید و اعمال صرفه­‌جویی در هزینه­‌ها، متناسب با بحران زمین­‌گیر شدن هواپیماهای مَکس اتخاذ کرده‌­است. بحران پیش‌آمده برای جت مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مَکس موجب شد تعداد سفارش­‌های دریافتی برای موتور لیپ در سال ۲۰۱۹ به ۱۹۶۸ کاهش یابد، در حالی­ که این آمار در سال ۲۰۱۸ معادل ۳۲۱۱ مورد بود. در سال ۲۰۱۹، مجموع موتورهای تحویلی از خانواده سی‌­اِف­‌اِم۵۶ و لیپ به مشتریان به ۲۱۲۷ مورد رسید. در پایان سال ۲۰۱۹، مجموع سفارش­‌های قطعی دریافتی برای موتورهای لیپ به ۱۵۶۱۴ دستگاه بوده‌است. این آمار نسبت به سال پیش از آن ثابت مانده‌است.

علیرغم مشکلات پیش‌آمده ناشی از زمین‌گیر شدن هواپیمای مَکس، درآمد شرکت سافران در حوزه موتورهای هوایی در سال میلادی گذشته ۱۳.۵ درصد رشد داشته و درآمد این شرکت در حوزه خدمات نیز با رشد ۱۴.۲ درصدی روبه­‌رو بوده‌است. بخش بزرگی از درآمد سافران مربوط به فروش قطعات یدکی موتورهای سی‌­اِف­‌اِم۵۶ است. در سال ۲۰۱۹، درآمد ناخالص سافران در این بخش به رقم ۲.۴۸ میلیارد یورو رسیده‌است.

 

منبع:

Flight Global

 

*برخورد پرنده با موتور بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت آنادولوجت

*نقص فنی در محفظه احتراق موتور و آتش‌سوزی بوئینگ ۷۳۷ انگلیس [فیلم]

*نقص موتور بوئینگ۷۳۷ مکس ایر کانادا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها