موتورهای هوایی آسیا

برنامه‌ریزی شرکت ام‌تی‌یو برای حضور در بازار پررونق تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا

شرکت موتورهای هوایی اِم‌تی‌یو انتظار دارد شاهد رشد مستمر در بازار آسیا طی دهه پیش‌رو باشد. در حال حاضر، نزدیک به یک چهارم مجموع موتورهای تعمیرشده در کارگاه‌ها و مراکز اِم‌تی‌یو مربوط به مشتریان آسیایی است. انتظار می‌رود این آمار تا سال ۲۰۳۰، به یک سوم افزایش یابد که در این میان، نقش چین پررنگ‌تر خواهد بود. برآورد اِم‌تی‌یو نشان می‌دهد که طی ده سال آینده سفارش‌های چین بیش از نیمی از بازار آسیایی این شرکت را به خود اختصاص خواهد داد.

شرکت اِم‌تی‌یو به‌عنوان یک شریک مطمئن و نام‌آشنا، برای تولیدکنندگان موتورهای هوایی شناخته می‌شود و بخشی از خدمات خود به مشتریان را براساس توافق‌نامه‌های رسمی با شرکت‌های سی‌اِف‌اِم اینترنشنال، پرت‌اندویتنی و جنرال ‌الکتریک ارائه می‌دهد. در این نوع همکاری، اِم‌تی‌یو به‌عنوان عامل رسمی شرکت‌های اصلی سازنده موتور عمل می‌کند. از طرف دیگر، اِم‌تی‌یو به‌عنوان یک شرکت مستقل در زمینه عرضه خدمات تعمیر و بازسازی برای موتورهای هوایی نیز شناخته می‌شود. در حال حاضر، بیش از ۴۰ درصد درآمد اِم‌تی‌یو از همین طریق حاصل می‌شود.

سرمایه‌‌گذاری اِم‌تی‌یو برای کسب سهم بیشتر از بازار آسیا سابقه طولانی دارد و این شرکت با همکاری شرکت هواپیمایی چاینا ساوسِرن، مرکز تعمیر و نگهداری مشترک در ژوهای چین را راه‌اندازی کرده که اکنون ۲۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد. اخیرا، زیرساخت‌های این مرکز به‌روزرسانی شده و انتظار می‌رود از سال آینده، ظرفیت آن برای بازسازی موتورهای هوایی به ۴۵۰ موتور در سال افزایش یابد. راهبرد کلی شرکت موتورهای هوایی اِم‌تی‌یو، به‌ویژه در بازار آسیا، شامل تمرکز روی موتورهای پرمصرف به کار رفته در هواپیماهای باریک‌پیکر کوتاه‌‌برد و میان‌‌برد است. در نتیجه، تمایل چندانی برای کار در زمینه موتورهای نصب‌شده روی هواپیماهای پهن‌پیکر در این شرکت وجود ندارد.

در حال حاضر، موتورهای سی‌اِف‌اِم۵۶-۵بی، سی‌اِف‌اِم۵۶-۷بی و وی۲۵۰۰-ای۵، کلیدی‌ترین موتورهای موردتوجه شرکت اِم‌تی‌یو هستند و تعداد درخواست‌ها برای تعمیر و بازسازی این موتورها در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌‌است. در راهبرد شرکت اِم‌تی‌یو برای سال‌های آینده، کار روی موتورهای توربوفن روزآمد از نوع لیپ و پی‌دبلیو۱۱۰۰جی موردتوجه قرار دارد. علاوه بر چین، شرکت اِم‌تی‌یو حضور پررنگی در مالزی، هند، ویتنام و کره جنوبی به‌عنوان کشورهای فعال در حوزه هوانوردی آسیا دارد. از سال ۱۹۹۱، شرکت اِم‌تی‌یو با همکاری لوفت‌هانزا تکنیک در مالزی مرکزی را برای تعمیر پره‌های بخش پرفشار کمپرسور و بخش کم‌‌فشار توربین موتورهای خانواده سی‌اِف‌اِم۵۶، وی۲۵۰۰، سی‌اِف۶-۸۰سی۲ و جی‌پی۷۲۰۰ راه‌اندازی کرده‌است. در حال حاضر، این مرکز ظرفیت تعمیر ۶۵۰ هزار پره در سال را دارد و انتظار می‌رود با اجرای پروژه بهسازی، ظرفیت آن به ۹۰۰ هزار پره در سال افزایش یابد

در پاییز سال جاری، اِم‌تی‌یو قراردادی را با خطوط هوایی مالزی منعقد کرد که به موجب آن، ارائه خدمات تعمیر و بازسازی ۱۰۰ دستگاه موتور توربوفن سی‌اِف‌اِم۵۶-۷بی و پشتیبانی از ناوگان عملیاتی هواپیمایی مسافربری بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ این شرکت را به مدت ۱۰سال به عهده می‌گیرد. این خدمات در مرکز تازه تاسیس اِم‌تی‌یو در ژوهای چین انجام می‌شود.

 

منبع:

Ainonline

 

*نصب اولین توربین ال‌ام۲۵۰۰ در اروپا توسط ام‌تی‌یو

*تعدیل نیروی کار ۱۵ درصدی در ام‌تی‌یو

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها