امریه اضطراری

امریه اضطراری جدید برای موتور V2500

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اِف‌ای‌ای)، از همه بهره‌برداران خانواده ایرباس ای۳۲۰ درخواست کرده بطور فوری موتورهای وی۲۵۰۰ نصب‌شده بر روی هواپیماهای خود را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دهند. این امریه پس از آن منتشر شد که در نیمه دوم ماه مارس، یک فروند هواپیمای ایرباس ای۳۲۱ خطوط هوایی ویتنام در فرودگاه هوشی‌مین، به علت نقص فنی موتور مجبور به لغو عملیات برخاست شد.

ایرباس

در این حادثه، دیسک طبقه اول توربین پرفشار موتور وی۲۵۰۰-اِی۵ نصب‌شده بر روی این هواپیما دچار شکستگی شد. در زمان وقوع سانحه، رسانه‌های محلی ویتنام ترکیدن تایر هواپیما را دلیل لغو عملیات برخاست اعلام کردند، اما بررسی‌های بیشتر نشان داد که پرواز شماره ۹۲۰ خطوط هوایی ویتنام به مقصد پنوم‌پن کامبوج، به علت نقص فنی موتور بر روی باند متوقف شده‌است. در امریه اضطراری صادر شده توسط اِف‌ای‌ای، تصریح شده‌ که عدم بازرسی فوری دیسک طبقه توربین پرفشار موتورهای وی۲۵۰۰-اِی۵ با شماره سریال‌های مشخص اعلام‌شده توسط کاربران هواپیمای خانواده اِی۳۲۰، ممکن است منجر به شکسته شدن این قطعه حساس، وارد آمدن آسیب جدی به موتور هواپیما و وقوع سوانح ناگوار احتمالی شود.

ایرباس

بطور کلی، صدور امریه اضطراری توسط نهادهای مسئول خوشایند شرکت‌های هواپیمایی نیست، زیرا آن‌ها را مجبور به اقدام فوری می‌کند که در نتیجه، عملیات پروازی ممکن است مختل شود. اما در شرایط کنونی با کاهش قابل‌توجه سفرهای هوایی به علت شیوع گسترده ویروس کوید-۱۹ در جهان، شرایط به گونه‌ای است که اعمال امریه اخیر اِف‌ای‌ای توسط شرکت‌های هواپیمایی موردنظر به راحتی قابل انجام است.

 

منبع:

Simple Flying

 

*مقایسه موتورهای JT8D-219 و V2500-A5

*امریه جدید برای موتور V2500

*خانواده موتورهای توربوفن V2500 در یک نگاه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها