تجهیزات ابزار دقیق و کنترل

تامین تجهیزات ابزار دقیق و کنترل برای نیروگاه جدید ۴۰۰ مگاواتی ترکمنستان

شرکت راه‌حل‌های اتوماسیون صنعتی یوکوگاوا، بعنوان شعبه شرکت یوکوگاوا الکتریک مستقر در ترکیه، از عقد قرارداد برای تامین تجهیزات ابزار دقیق و کنترل تجهیزات ابزار دقیق و کنترل نیروگاه گازی زرگر در ترکمنستان خبر می‌دهد. شرکت ترک آراِچ‌آی بعنوان یکی از پیمانکاران عمرانی نام‌آشنا این کشور، با امضای قرارداد با شرکت دولتی ترکمن اِنرگو مسئولیت ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه جدید را بر عهده گرفته و در راستای تامین تجهیزات لازم، قراردادی را با شرکت یوکوگاوا منعقد کرده‌است.

بر اساس یک توافق ده ساله میان ترکمنستان و افغانستان، قرار است برق موردنیاز این کشور جنگ‌زده توسط همسایه شمالی تامین شود. در این راستا، راه‌اندازی نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی جدید زرگر بخشی از این راهبرد کلی به شمار می‌رود. توافق راهبردی بین عشق‌آباد و کابل، از سال ۲۰۱۸ کلید خورده‌است. سوخت لازم برای این نیروگاه جدید از منابع گاز موجود در خاک ترکمنستان تامین می‌شود و این نیروگاه در ۶۰۰ کیلومتری شمال شرقی عشق‌آباد، پایتخت این کشور واقع شده‌است. نیروگاه زرگر با پیکربندی سیکل ساده از سه توربین گازی تشکیل شده که در مجموع ۴۰۰ مگاوات توان خروجی را تامین می‌کنند. قرار است در این نیروگاه توربین‌های گازی و ژنراتورهای شرکت میتسوبیشی هیتاچی نصب شود.

شرکت یوکوگاوا نیز سامانه سنجش و کنترل روزآمد خود موسوم به سِنتام وی‌پی را در این نیروگاه نصب می‌کند و مشخصات حیاتی لازم برای پایش عملکرد سه توربین گازی و تجهیزات جانبی مرتبط با آنها را گردآوری کرده و در اختیار بهره‌بردار نیروگاه قرار می‌دهد. این تجهیزات، همچنین شامل تجهیزات ویژه گردآوری داده‌های مربوط به فشار و دما و انتقال آن‌ها به رایانه مرکزی پایش‌گر نیروگاه است. شرکت یوکوگاوا از تابستان ۲۰۱۵، نخستین دفتر خود را در ترکمنستان راه‌اندازی کرده و انتظار می‌رود در قالب فرآیند راه‌اندازی نیروگاه زرگر تا پاییز سال جاری، تجهیزات لازم را تامین نماید.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*تقویت صنعت گاز ترکمنستان با پشتیبانی زیمنس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها