گلف‌ایر

سفارش موتورهای لیپ توسط گلف‌ایر

گلف‌ایر شرکت هواپیمایی ملی بحرین، در راستای اجرای سیاست‌های توسعه و مدرن‌سازی خود، چندین قرارداد و توافقنامه همکاری را با شرکت‌های مختلف فرانسوی به امضا رسانده‌است. امضای این قراردادها، همزمان با سفر پادشاه بحرین به فرانسه انجام شده‌است. در میان شرکت‌های فرانسوی که با گلف‌ایر قرارداد امضا کردند، می‌توان به تاِلس و سی‌اِف‌اِم اینترنشنال اشاره کرد. در چارچوب توافقنامه امضا شده بین سی‌اِف‌اِم و گلف‌ایر، مقرر شد این شرکت بحرینی ۶۵ دستگاه موتور توربوفن روزآمد لیپ -۱ای را برای نصب برروی ۱۷ فروند هواپیمای ایرباس ای۳۲۰نئو و ۱۲ فروند هواپیمای ای۳۲۱نئو خود خریداری نماید.

ارزش مالی این سفارش، نزدیک به یک میلیارد دلار برآورد شده‌است. شرکت فرانسوی سافران نیز بی‌بهره نبوده و بر اساس قراردادی که با گلف‌ایر امضا کرده، انتظار می‌رود سامانه ارابه فرود و ترمز چرخ‌ها برای ۱۰ فروند جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر و ۱۲ فروند ایرباس ای۳۲۰نئو این شرکت بحرینی را تامین نماید. قرارداد دیگر گلف‌ایر با بخش مهندسی و تعمیرات شرکت ایرفرانس و ‌کی‌اِل‌اِم برای تامین خدمات تعمیر و نگهداری از سامانه‌های تولید توان کمکی (اِی‌پی‌یو)، نصب شده برروی هواپیماهای دریم لاینر گلف‌ایر منعقد شده‌است.

شرکت تالِس با گلف‌ایر توافق کرده که تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای باند کی‌ای را برای نصب برروی هواپیماهای بوئینگ ۹-۷۸۷ و ایرباس ای۳۲۰ نئو این شرکت فراهم نماید. به نظر می‌رسد گلف‌ایر عزم خود را جزم کرده تا به بازیگری فعال و تاثیرگذار در صنعت حمل و نقل هوایی خاورمیانه تبدیل شود. رقابت در این منطقه بسیار بالا است و کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس از سال‌ها پیش سرمایه‌گذاری بزرگی را در این حوزه آغاز کرده‌اند.

 

منبع:

Arabian Aerospace

 

*تدوام تولید موتورهای لیپ

*بازار پررقابت خدمات تعمیر و نگهداری برای موتورهای لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها