بازرسی و تعمیر

بازرسی و تعمیر اساسی توربین‌های گازی زیمنس در روسیه توسط جنرال الکتریک

شرکت جی‌ئی از تکمیل بازرسی و تعمیر اساسی توربین گازی ۶۰ مگاواتی اِس‌جی‌تی-۸۰۰ محصول زیمنس نصب‌شده در نیروگاه سیکل ترکیبی اوفا روسیه خبر می‌دهد. این نیروگاه ۵۱۹ مگاواتی، در جمهوری باشقیرستان روسیه واقع شده و برق و حرارت موردنیاز نیمی از شهروندان و تاسیسات صنعتی اوفا را تامین می‌کند. این شهر که مرکز جمهوری باشقیرستان است، جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارد. جنرال الکتریک مدعی است با انجام این بهسازی، عمر عملیاتی ماشین را افزایش داده و با کاهش هزینه‌های عملیاتی، فاصله زمانی بین بازرسی‌های دوره‌ای را طولانی‌تر کرده‌است.

شرکت جی‌ئی در قالب برنامه‌ای ویژه، ارائه سرویس نگهداری، پشتیبانی و بهسازی از تجهیزات نیروگاهی ساخته شده توسط سایر تولیدکنندگان این حوزه را در دستور کار خود قرار داده‌است. جی‌ئی مدعی است با بهسازی ماشین اِس‌جی‌تی-۸۰۰ نیروگاه اوفا، بازه زمانی تعمیر اساسی آن را به میزان ۲۵ درصد افزایش داده که این مدت معادل هفت ماه کارکرد عملیاتی است. همچنین قطعات محفظه احتراق این توربین گازی زیمنس در مرکز فناوری‌های انرژی جی‌ئی در کالوگا در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مسکو در قالب این پروژه تامین شد. علاوه بر این، قطعات اصلی توربین مورد بازرسی اساسی و بهسازی قرار گرفت.

ارائه خدمات تعمیر و بهسازی برای توربین‌های گازی محصول سایر رقبا توسط جی‌ئی در خاک روسیه از سال ۲۰۱۸ شروع شده‌است. این خدمات برای ماشین اِس‌جی‌تی-۸۰۰ زیمنس شامل افزایش بازه زمانی تعمیر اساسی تا ۴۰ هزار ساعت (معادل ۹۰۰ بار استارت) و افزایش توان خروجی معادل ۶ درصد بهره‌وری تا ۱.۵ درصد است. جنرال الکتریک مدعی است در انبارهای خود در کالوگا ذخیره قابل ملاحظه‌ای از قطعات یدکی اِس‌جی‌تی-۸۰۰ را تامین کرده، به‌گونه‌ای که می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به مشتریان خدمات مورد نیاز را ارائه نماید.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*مخالفت دولت روسیه با تخصیص بودجه ویژه به طرح زیمنس برای تولید توربین‌های گاز

*افزایش عمر پره‌های ماشین GTE-160 زیمنس در روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها