پمپ سوخت

نقص فنی در پمپ‌های سوخت موتور ترنت ۱۰۰۰

به کاربران جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر مجهز به موتور ترنت، در مورد بروز اشکال احتمالی در پمپ سوخت به‌ویژه در نمونه‌های قدیمی‌تر موتور ترنت ۱۰۰۰ هشدار داده شده تا نسبت به بازرسی و جایگزینی قطعات اقدام نمایند. رولزرویس برای حل این مشکل، سرویس بولتنی را با ذکر شماره قطعه پمپ‌های موردنظر منتشر کرده‌است. همچنین آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا، رهنمود خود در این مورد را برای تمام ۱۹ نمونه مختلف موتور ترنت ۱۰۰۰ قابل اعمال اعلام کرده‌است.

نتایج آزمایش‌های اخیر یاسا بر روی پمپ‌های سوخت موتورهای ترنت ۱۰۰۰، نشان‌دهنده کاهش قابل‌ملاحظه در عملکرد آنهاست که عمدتا از فرسودگی و شکست سازه در قطعات داخلی ناشی می‌شود. کاسته شدن از کارآیی پمپ سوخت در موتورهای پرقدرت‌تر خطر بیشتری را در پی دارد و از منظر ملاحظات ایمنی، توجه به آن حیاتی‌تر است. بر این اساس، یاسا به کاربران این موتور توصیه کرده پمپ‌های سوخت را زودتر از بازه زمانی تعیین‌کننده توسط سازنده اصلی با نمونه‌های جدید جایگزین کند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز که ۳۰ فروند هواپیمای بی۷۸۷ را در اختیار دارد، از اولین کاربرانی بود که متوجه این نقص عملکردی ‌شد که در نتیجه آن، موتور در تامین نیروی پیشران بیشینه بطور مستمر در مرحله سیر با هدف تضمین حداقل زمان ایتاپس لازم ناکارآمد می‌شود. مسئولان بریتیش ایرویز مشغول رایزنی با یاسا هستند تا با وجود مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کوید۱۹، به موثرترین شکل فرآیند تعویض پمپ‌های سوخت ترنت ۱۰۰۰ را با توجه به کمبود دسترسی به نیروی انسانی متخصص و فشار مالی وارد شده بر روی شرکت‌های هواپیمایی انجام دهند.

 

منبع:

Flight Global

 

*تاخیر رولزرویس در برطرف کردن مشکل پره‌های ترنت ۱۰۰۰

*هشدار ایمنی یاسا به کاربران موتور ترنت ۱۰۰۰ رولزرویس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها