نیروگاه سیکل ترکیبی

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه سیکل ترکیبی ارتقا‌یافته ژاپن

شرکت سامانه‌های نیروگاهی میتسوبیشی هیتاچی از پایان آزمایش‌های صحه‌گذاری و آغاز بهره‌برداری عملیاتی کامل از نیروگاه سیکل ترکیبی تی-پوینت۲ خبر می‌دهد. هسته مرکزی این نیروگاه مبتنی بر یک توربین گاز روزآمد می‌باشد که بنابر ادعای میتسوبیشی، رکورد توان خروجی و بهره‌وری را جابه‌جا کرده‌است. فعالیت‎‌های عمرانی در نیروگاه تی-پوینت۲ در ماه مارس به پایان رسید. از آن زمان تاکنون، متخصصان میتسوبیشی جوانب مختلف کارکردی توربین گاز خود و راه‎‌حل‌های دیجیتال نصب‌شده برای پایش و کنترل تجهیزات نیروگاه در قالب قرارداد نگهداری بلندمدت را بررسی کرده‌اند. برای هشت هزار ساعت عملیاتی اولیه که تقریبا معادل یک سال کارکرد نرمال نیروگاه می‏باشد، برنامه‌های دقیق ارزیابی و پایش میدانی پیش‌بینی شده‌است.

میتسوبیشی مدعی است روزآمدترین توربین گاز خود در کلاس جی‌ای‌سی را به همراه راه‌حل دیجیتال تامانی در نیروگاه تی-پوینت۲ کوپل کرده‌است. این شرکت ژاپنی مدعی است بهره‌وری سیکل ترکیبی نیروگاه تی‌-پوینت۲ از مرز ۶۴ درصد عبور کرده و توربین گاز کلاس جی‌ای‌سی برای اولین بار به دمای ورودی توربین معادل ۱۶۵۰ درجه سانتی‌گراد دست یافته‌است. این توربین گاز ۶۵ درصد کاهش در آلایندگی کربنی را ثبت کرده و امکان استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر هیدروژنی را به طور کامل دارد. همچنین برای اولین بار، سامانه کنترل دیجیتال نت‌میشن ۴اس در نیروگاه تی-پوینت۲ به کار گرفته شده‌است. بنابر اعلام ام‌اچ‌پی‌اس، نام این شرکت به زودی به میتسوبیشی پاور تغییر می‌یابد. پروژه اخیر دستاوردی بزرگ در صنعت توربین گاز برای میتسوبیشی به‌شمار می‌رود.

 

منبع:

Trade Arabia

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی