پروژه نیروگاهی

جنرال الکتریک و همکاری با بنگلادش در پروژه نیروگاهی ۷۱۸ مگاواتی

جنرال الکتریک اعلام کرد که پروژه نیروگاهی ارتقاء ای‌جی‌پی را برای توربین‌های گاز نصب‌شده در نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۱۸ مگاواتی مگان‌هانت بنگلادش انجام خواهد داد. شرکت بهر‌ه‌بردار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری مشترک رلیانس پاور هند و جیرای ژاپن تاسیس شده‌است. گروه صنعتی سامسونگ به‌عنوان پیمانکار کلید در دست، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه مگان‌هانت را برعهده دارد و در آن، دو واحد توربین گاز جی‌ئی ۹اف، یک توربین بخار جی‌ئی دی۱۱ و سه واحد ژنراتور اچ۵۳ را نصب خواهد کرد.

این نیروگاه از گاز طبیعی مایع به‌عنوان سوخت استفاده کرده و برق موردنیاز برای مصرف ۸۵۰ هزار خانوار در بنگلادش را تامین می‌کند. تعهد جنرال الکتریک در قبال نیروگاه مگان‌هانت در قالب قراردادی با گروه صنعتی سامسونگ برای ارتقاء ای‌جی‌پی دو واحد توربین گاز ۹اف.۰۳، بازسازی توربین بخار و بهسازی سامانه کنترل و تامین قطعات یدکی است. با اجرای این پروژه ارتقاء، توان خروجی به میزان ۶.۷ درصد و بهره‌وری نزدیک به دو درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش انعطاف عملیاتی و بازه زمانی موردنیاز برای تعمیر و نگهداری تا ۳۲ هزار ساعت، از دستاوردهای دیگر این پروژه نیروگاهی ارتقاء خواهد بود. نیروگاه مگان‌هانت در نزدیکی داکا پایتخت بنگلادش قرار دارد و نقش کلیدی در تامین برق موردنیاز این کشور پرجمعیت ایفاء می‌کند. تاکنون جنرال الکتریک ۳۸ واحد توربین گاز با ظرفیت مجموع ۳ گیگاوات را در بنگلادش نصب کرده‌است.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*پروژه مشترک جدید برای شانگهای الکتریک و آنسالدو در بنگلادش

*همکاری عربستان برای اجرای پروژه نیروگاهی ۳۶۰۰ مگاواتی در بنگلادش

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها