بوشان

پمپ‌های سولرز برای نیروگاه بوشان

در سال ۲۰۱۶، راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی جدید شرکت ئی‌دی‌اف انرژی در منطقه روستایی بوشان در شمال فرانسه سر و صدای زیادی به ‌پا کرد. فرانسوی‌ها مدعی بودند این نیروگاه ۶۰۵ مگاواتی، رکورد بهره‌وری در صنعت نیروگاهی را با رقم ۶۲.۲۲ درصد به نام خود ثبت کرده‌است. این دستاورد، بر اساس نصب توربین گاز روزآمد جی‌ئی۹اچ‌ای.۰۱ در این نیروگاه محقق شده‌ بود. این توربین گاز پرقدرت جنرال الکتریک با وزنی معادل یک فروند بوئینگ ۷۴۷ با محموله کامل، قادر است برق موردنیاز برای ۶۸۰ هزار خانوار را تامین کند.

نیروگاه بوشان برای رسیدن به توان کامل، تنها ۳۰ دقیقه زمان لازم دارد و در شرایط بهره‌برداری نرمال با ۴۰ درصد ظرفیت کامل خود کار می‌کند. شرکت سولزر توسط بهره‌بردار نیروگاه بوشان برای طراحی، ساخت و نصب پمپ‌های کندانسور به‌عنوان بخشی از فرآیند بازیافت بخار انتخاب شده‌است. در قالب این طرح، دو پمپ بزرگ عمودی آب سرد را بین کندانسورها و برج‌های خنک‌کننده نیروگاه می‌چرخاند. در قالب این فرآیند، نزدیک به ۳۲ هزار مترمکعب آب در هر ساعت در شرایط بار کامل عملیاتی نیروگاه به کمک پمپ‌های سولزر به حرکت در می‌آید.

با گسترش همکاری سولزر و ئی‌دی‌اف انرژی، مشارکت سولزر در تامین تجهیزات و پشتیبانی از نیروگاه گسترش یافت و اخیرا قرارداد جامع نگهداری و پشتیبانی از سامانه خنک‌کاری نیروگاه بوشان به این شرکت سپرده شده‌است. پمپ‌های بکاررفته توسط سولزر در این نیروگاه، در نوع خود بسیار خاص هستند و برای کارکرد خود نیاز به ۱.۳ مگاوات توان دارد. بر این اساس، چهار سال پس از آغاز همکاری سولزر و نیروگاه بوشان، افق جدیدی برای گسترش این همکاری باز شده و انتظار می‌رود زمینه مناسبی برای توسعه فناوری پمپ‌های نیروگاهی در این شرکت معتبر بین‌المللی فراهم شود.

 

منبع:

Impeller

 

*معرفی سامانه پایش وضعیت بی‌سیم توسط سولزر

*راه‌اندازی مرکز خدمات تعمیر و نگهداری سولزر در عربستان سعودی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها