تولید افزایشی

دریافت گواهینامه برای اولین قطعه تولید افزایشی موتور هانی‌ول

شرکت هانی‌ول که مقر اصلی در فونیکس آریزونا واقع شده، از دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی برای یک قطعه مهم موتور هوایی ساخته‌شده با روش تولید افزایشی خبر می‌دهد. این قطعه غلاف یاتاقان موتور توربوفن ای‌تی‌اف۳-۶ است که به‌عنوان قطعه سازه مهم بر روی این موتور نصب شده‌است. هواپیمای گشت‌زنی دریایی فالکون ۲۰جی محصول داسو، نیروی پیشران خود را از موتور توربوفن ای‌تی‌اف۳-۶ تامین می‌کند.

این موتور توربوفن قدیمی در دهه ۱۹۶۰ توسط شرکت گَرت طراحی شد و فرآیند دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی آن در سال ۱۹۶۷ تکمیل شد. کاربران این موتور در حال حاضر با چالش‌هایی برای تامین قطعات یدکی روبرو هستند. با توجه به تقاضای کم برای این موتور ناشی از تعداد پایین نمونه‌های عملیاتی آن، قطعاتی مانند غلاف یاتاقان به‌عنوان اجزاء مهم کلیدی در زنجیره تامین از اهمیت خاصی برخوردارند و دسترسی به آنها برای کاربران کنونی بسیار هزینه‌بر است. شرکت هانی‌ول با مشکلات فراوان خود را به تامین نیاز بهره‎‌برداران اندک این موتور مسئول می‌داند و طبق قوانین هوانوردی، این پشتیبانی باید تداوم داشته ‌باشد.

از این رو، استفاده از روش‌های تولید افزایشی برای سرعت بخشیدن و کاهش هزینه‌ها به‌عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار دارد. غلاف یاتاقان به‌عنوان یک قطعه با سطح ایمنی بحرانی بر اساس استانداردها و روش‌های دقیق و منطبق بر دستورالعمل‌های هوایی از جمله قوانین سازمان هوانوردی فدرال تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید نمونه‌های اولیه این قطعه با موفقیت انجام شد و پس از دریافت مجوزهای لازم، تولید به تعداد کافی برای پشتیبانی از شبکه پروازی تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

 

منبع:

Metal AM

 

*پوشش حرارتی شرکت هانی‌ول برای توربین‌های گاز [فیلم]

*ساخت نوک مشعل با روش تولید افزایشی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها