نیروگاه نیجریه

بازسازی نیروگاه نیجریه توسط جنرال الکتریک

بنابر اعلام جنرال الکتریک، سه واحد توربین گاز جی‌ئی۹ئی.۰۳ در سه نیروگاه متعلق به هلدینگ نیروگاهی دلتا پاور در سه نقطه مختلف نیجریه بازسازی شده‌است. با اجرای این پروژه‌ها، تداوم بهره‌برداری عملیاتی از این نیروگاه‌ها با کاستن خطر توقف کار توربین‌های مذکور تضمین می‌شود. این سه توربین گاز مجموعا با توانی معادل ۳۶۰ مگاوات از شبکه تولید و توزیع برق ملی نیجریه پشتیبانی کرده و برق موردنیاز برای نزدیک به دو میلیون خانوار این کشور آفریقایی را تامین می‌کند.

هلدینگ دلتا پاور به‌عنوان بزرگترین تامین‌کننده برق در نیجریه، نزدیک به ۳۵ درصد برق موردنیاز این کشور را تولید کرده و ظرفیت نصب‌شده‌ای معادل ۴ گیگاوات در اختیار دارد. در این پروژه بازسازی، بخش‌های مختلف ماشین‌های ۹ئی از جمله محفظه احتراق مورد بازرسی قرار گرفت و پره‌های متحرک طبقه سوم تعویض شدند. در این پروژه، تیم تخصصی شرکت فیلدکور، از مجموعه‌های وابسته به جی‌ئی، متخصص در انجام خدمات میدانی نیروگاهی نیز حاضر بودند.

کارشناسان محلی هلدینگ دلتا پاور نیز در فرآیند تعمیر و بازسازی مشارکت داشتند. علیرغم همه مشکلات ناشی از شیوع گسترده بیماری کوید ۱۹، مدیران بخش آفریقایی جنرال الکتریک اجرای موفق این پروژه را دستاوردی مهم برای خود قلمداد می‌کنند. در سال جاری، جنرال الکتریک چهلمین سالگرد بهره‌برداری عملیاتی از خانواده توربین‌های گاز ۹ئی را جشن گرفت. بیش از ۶۵۰ واحد از این ماشین در کشورهای مختلف نصب شده‌است.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*نصب سامانه پایش دیجیتال برای توربین‌های گاز جنرال الکتریک در کارخانه‌های سیمان نیجریه

*خطای تعمیر در آمریکا، از کار افتادن موتور در نیجریه (سوانح هوایی بخش هفتم)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها