بومی‌سازی

بومی‌سازی فناوری تعمیر توربین‌های گاز در کره جنوبی

شرکت سامانه‌های نیروگاهی وسترن پاور کره جنوبی موسوم به کووِپو، از بومی‌سازی کامل فناوری تعمیر توربین‌های گاز در این کشور با همکاری شرکت‌های با سابقه داخلی و پشتیبانی شرکای بین‌المللی خبر می‌دهد. بنابر گزارش‌های منتشر شده، این توانمندی کلیدی به‌ویژه در حوزه تعمیر قطعات بخش داغ عمدتا با مشارکت موسسه کره‌ای کپکو و موسسه پژوهش‌های توان الکتریکی آمریکا موسوم به ئی‌پی‌آرآی حاصل شده‌است.

برای حصول اطمینان از کیفیت کار، آزمایش‌های صحه‌گذاری و ارزیابی قابلیت‌اطمینان با موفقیت انجام شده‌است. فرآیندهای جوشکاری بسیار ویژه دقیق و عملیات حرارتی، آنالیز مواد، آزمایش دوران سرعت بالا، آزمایش ارتعاشی و تحلیل رایانه‌ای تنش به صورت یک مجموعه برای ارزیابی کیفیت تعمیرات انجام شده و تصدیق فرآیندها اجرا شده‌است.

انتظار می‌رود از نیمه اول سال ۲۰۲۱، خدمات تعمیر و نگهداری کووپو به طور کامل در چرخه عملیاتی بهره‌برداری صنعت نیروگاهی کره جنوبی مورد استفاده قرار گیرد. تمرکز اصلی بر تثبیت فناوری و توانمندی بخش داغ با دمای کارکرد ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد مبتنی بر فرآیند‌های جوشکاری و عملیات حرارتی دقیق است. در حال حاضر، کره جنوبی واردکننده توربین‌های گاز از آمریکا، آلمان و ژاپن می‌باشد و در تعمیر قطعات داغ نیز تاکنون به تامین‌کنندگان خارجی وابسته بوده‌است.

 

منبع:

business korea

 

*استمرار تلاش کره جنوبی برای بومی‎‌سازی قطعات و تجهیزات توربین‎‌های گازی

*عزم جزم کره جنوبی در بومی‌سازی تولید قطعات توربین گاز

*اولین توربین گاز پرقدرت کره جنوبی در آستانه بهره‌برداری اولیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها