رولزرویس

رولزرویس به‌دنبال فناوری‌های نوظهور برای بهبود عملکرد موتور

رولزرویس پروژه‌ای را آغاز کرده که هدف آن، توسعه ۲۰ فناوری نوظهور متمرکز بر بهبود فرآیندهای نگهداری از موتورهای هوایی و کاستن از آثار مخرب زیست‌محیطی کارکرد آنها است. این پروژه موسوم به راین‌استیت با همکاری دولت انگلستان و با هدف حفظ برتری فناورانه شرکت‌های انگلیسی در حوزه هوانوردی غیرنظامی اجرا می‌شود. برخی از این فناوری‌ها به صورت داخلی توسط بخش‌های مختلف رولزرویس توسعه داده شده که از آن میان می‌توان به ربات‌های انعطاف‌پذیر برای دسترسی به قطعات پیچیده داخلی موتورها، نصب دوربین‌های توکار و همچنین به کارگیری روش‌های تعمیر مبتنی بر تولید افزایشی اشاره کرد.

در قالب پروژه راین‌استیت، صنعتی‌سازی این ایده‌های فناورانه مدنظر است که در این میان، از کمک شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان انگلیسی استفاده می‌شود و سپس رولزرویس قصد دارد آنها را در شبکه مراکز تعمیر، نگهداری و بازسازی خود در سراسر جهان برای پشتیبانی از موتورهای هوایی به کار گیرد. بخش دیگری از این پروژه بر راه‌حل‌های نرم‌افزاری مبتنی بر به‌کارگیری داده‌های ثبت‌شده از حسگرهای موتور برای انجام برنامه‌های تعمیر و نگهداری پیش‌دستانه است. در عین حال، تمرکز بر روش‌های تعمیر و نگهداری موتورهای هیبریدی و موتورهای توربینی نسل آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

در عین حال، فناوری‌های نوظهور در قالب پروژه راین‌استیت ممکن است در سایر صنایع نیز کاربری‌هایی داشته باشد. برای مثال، ابزارهای تجزیه و تحلیل شیمیایی مینیاتوری مورد توجه است که در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی قابل استفاده خواهد بود. همچنین دوربین‌های هوشمند انعطاف‌پذیر توکار و الگوریتم‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها با هدف عیب‌یابی و هشدار پیش‌دستانه، به راحتی در حوزه‌های تولید توان به کار گرفته خواهند شد. انتظار می‌رود نخستین دستاوردهای کاربردی صنعتی‌شده فناوری‌های نوظهور این پروژه تا بهار ۲۰۲۴ معرفی شود.

 

منبع:

Aviation week

 

*رولزرویس موتور اولترافن را با سوخت هوایی پایدار آزمایش می‌کند

*اولترافن رولزرویس موتوری برای آینده [فیلم]

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها