ساناد

رکوردی جدید برای شرکت اماراتی ساناد

شرکت اماراتی ساناد با موفقیت فرآیند تعمیر و نگهداری یکصدمین دستگاه موتور توربوفن جی‌ئی‌نکس را بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای بخش هوانوردی جنرال‌ الکتریک انجام داد. این مرکز به‌عنوان اولین همکار جنرال‌ الکتریک در حوزه تعمیر و نگهداری موتورهای جی‌ئی‌نکس و تنها دارنده مجوز ارائه خدمات برای این موتورها در خاورمیانه و شمال‌ آفریقا با روندی رو به رشد فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد. در سال آینده میلادی، همزمان با دهمین سال عرضه نمونه‌های عملیاتی موتور جی‌ئی‌نکس، ساناد زیرساخت‌های خود را برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری این موتورها تقویت خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵، به اصلی‌ترین مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر و نگهداری برای موتور مذکور تبدیل ‌شود.

در این مدت، انجام عملیات کامل بازسازی برای ۳۱۵ دستگاه از این موتور در برنامه کاری ساناد گنجانده شده‌است. تاکنون بیش از ۲ هزار دستگاه موتور برای تجهیز ناوگان عملیاتی هواپیمای بوئینگ بی ۷۸۷دریم‌لاینر و بی ۸-۷۴۷ عرضه شده و بر این ‌اساس، موتور جی‌ئی‌نکس در کلاس موتورهای پرقدرت بخش هوانوردی جی‌ئی‌نکس، رکورد سریع‌ترین زمان جذب بازار را به خود اختصاص داده‌است. با افزایش تقاضا برای موتورهای جی‌ئی‌نکس، شرکت ساناد اخیرا نهمین موتور جی‌ئی‌نکس خود را اجاره‌ داده و به‌عنوان شریکی مطمئن برای شرکت هواپیمایی اتحاد فعالیت ‌می‌کند. سابقه همکاری ساناد با بخش هوانوردی جنرال‌ الکتریک به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.

درآن زمان، دو طرف توافقنامه‌ای ۵۰۰ میلیون درهمی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف ارائه خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن نسل آینده برای هواپیماهای باریک‌پیکر منعقد کردند و سال گذشته نیز توافقنامه‌ دیگری با هدف توسعه توانمندی‌های این مجموعه اماراتی، برای ارائه خدمات مشابه برای موتورهای توربوفن جت‌های مسافربری پهن‌پیکر به امضا‌ رساندند. در این قالب، ساناد فعالیت‌های خود در حوزه تعمیر و بازسازی موتورهای جی‌ئی‌نکس -۱بی و لیپ را گسترش داده‌است. موتور توروبوفن جی‌ئی‌نکس بالاترین نسبت فشار کمپرسور درمیان نمونه‌های مشابه امروزی را دارد و مصرف سوخت آن  ۱۵درصد کمتراز موتورهای هم‌رده است. این ویژگی‌ها، موتور جی‌ئی‌نکس را به گزینه‌ای مطلوب برای هواپیمای مسافربری دوربرد در ناوگان هوایی جهان تبدیل کرده‌است.

 

منبع:

MRO business today

 

*توافق یک میلیارد درهمی ساناد برای تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی در ابوظبی

*قرارداد بزرگ تعمیر و نگهداری توربین‌های بخار برای شرکت ساناد

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها