تولید افزایشی

آغاز بهره‌برداری از مرکز تولید افزایشی زیمنس

زیمنس انرژی اعلام کرد به نقطه عطف جدیدی در صنعتی‌سازی پروژه آزمایشی تولید افزایشی خود دست یافته و پس از پشت سر گذاشتن مراحل ارزیابی و راه‌اندازی تاسیسات این مرکز آزمایشی در سال گذشته، هم‌اکنون این تجهیزات را در خط تولید عملیاتی خود یکپارچه کرده‌است. زیمنس این پروژه را با حمایت مالی و پشتیبانی وزارت پژوهش و آموزش فدرال آلمان آغاز کرده بود.

هدف از این پروژه مورد حمایت دولت آلمان، تقویت کاربردهای صنعتی روش تولید افزایشی مبتنی بر پودر و بکارگیری آن در تولید انبوه قطعات است. یکی از اهداف اصلی طرح، افزایش بهره‌وری و در عین حال کاهش هزینه و زمان تولید به میزان ۵۰ درصد نسبت به روش‌های متداول صنعتی است. بنابر اعلام زیمنس، در روزهای پایانی اکتبر، مرحله بهره‌برداری آزمایشی از این تجهیزات با موفقیت به پایان رسید و یکپارچه‌سازی آن با خط تولید انبوه قطعات آغاز شده‌است.

در این راستا، قطعات تولید شده آزمایشی در کارگاه زیمنس انرژی، آزمایش‌های سختگیرانه را پشت سر گذاشتند تا نسبت به کیفیت و کارآیی آنها اطمینان کافی حاصل شود. انتظار می‌رود راه‌اندازی این خط تولید پایلوت، راه را برای استفاده کامل و همه‌جانبه از راه‌حل تولید افزایشی در کل فرآیند تولید قطعات زیمنس تا سال ۲۰۲۲ فراهم آورد. در این مسیر، بیش از ۱۴ شرکت مختلف زیمنس را همراهی کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به مرکز فناوری لیزر و مرکز فناوری تولید موسسه فرانهوفر و آزمایشگاه ماشین‌‌ابزار دانشگاه آخن و همچنین شرکت موتورهای هوایی ام‌تی‌یو اشاره کرد.

 

منبع:

metal-am

 

*ساخت نوک مشعل با روش تولید افزایشی

*برنامه زیمنس برای گسترش روش تولید افزایشی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها