وارتسیلا

چالش‌های کوید۱۹ برای شرکت وارتسیلا

شرکت وارتسیلا تقاضای کوتاه‌مدت در بازارهای دریایی و انرژی برای محصولات خود را مثبت ارزیابی می‌کند، اما وضعیت مبهم ناشی از همه‌گیری بیماری کوید۱۹ بزرگترین چالش برای تصمیم‌سازی در حوزه توسعه کسب و کار است. گزارش اخیر وارتسیلا شامل جمع‌بندی عملکرد سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ضمن ترسیم چشم‌اندازی مثبت از وضعیت بازار در ماه‌های آینده، عدم قطعیت ناشی از همه‌گیری کرونا را عامل مهم در تردید برای تخصیص منابع کافی برای افزایش ظرفیت در حوز‌ه‌های دریایی و انرژی قلمداد کرده‌است.

برآورد کلی نشان می‌دهد که مجموع فروش وارتسیلا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته، با ۱۰ درصد کاهش روبرو خواهد بود. مجموعه فروش این شرکت فنلاندی در سال ۲۰۱۹، معادل ۵.۱۷ میلیارد دلار گزارش شده‌است. پیش‌بینی ‌می‌شود حاشیه سود نسبت به سال پیش کمتر شود و در عین حال، با بیشترین تقاضا مربوط به خدمات و پشتیبانی همراه خواهد بود. در بازار دریایی، تجهیزات وارتسیلا شامل توربین‌ها و تجهیزات تولید توان، تابعی از تقاضا برای خود شناورها است. درحالی که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹، قرارداد ساخت ۶۵۵ شناور بزرگ در سراسر جهان منعقد شد، اما در مدت مشابه در سال جاری میلادی، این تعداد تنها ۵۰۵ فروند بوده‌است.

در حوزه انرژی هم شرایط چندان مساعد نیست و کمک‌های دولتی و صندوق‌های مالی عمدتا صنایع مرتبط با انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر را هدف‌گذاری کرده و شرکت‌هایی مثل وارتسیلا برای حفظ سهم خود از بازار دچار مشکلات عدیده شده‌اند. تقاضا برای نیروگاه‌های مبتنی برگاز طبیعی در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰، با ۱۰ درصد کاهش به ۱۶ گیگابایت رسیده‌است. این ظرفیت در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ معادل ۱۷.۸ گیگابایت بود.

 

منبع:

diesel and gas turbine

 

*وارتسیلا نیروگاه تایوان را گازسوز می‌کند

*تجهیزات وارتسیلا برای نیروگاه ۱۲۸ مگاواتی اندونزی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها