سوپرآلیاژها

نگاهی به بازار جهانی سوپرآلیاژها

بنابر جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه پژوهش بازار ام‌ای‌آر، ارزش مجموع بازار جهانی سوپرآلیاژها در سال ۲۰۱۹ معادل ۶،۲ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷، به مرز ۱۲ میلیارد دلار برسد. بر این اساس، نرخ رشد متوسط سالیانه ۸،۶ درصد در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ برای این بازار قابل پیش‌بینی است. در گزارش مذکور، تحلیل روندهای بازار، راهبردهای موثر بازیگران عمده و سناریوهای کسب‌وکاری و رقابتی شرح داده شده‌است. افزایش تقاضا در حوزه توربین‌های گاز صنعتی و بالا رفتن میزان کاربری سوپرآلیاژهای در صنایع هوافضا و خودرو، به‌عنوان محرک‌های اصلی بازار شناسایی شده‌اند.

قیمت تمام‌شده و نسبت بین سرمایه‌گذاری کشورها در این حوزه و رشد اقتصادی در حوزهای جغرافیایی مختلف، به‌عنوان عوامل تاثیرگذار در این بازار موردتوجه قرار گرفته‌اند. سوپرآلیاژهای پایه نیکل در سال ۲۰۱۹، چهار پنجم مجموع کل بازار را به خود اختصاص دادند و انتظار می‌رود این روند در هفت سال آینده نیز ادامه یابد. انتظار می‌رود سوپرآلیاژهای پایه کبالت تا سال ۲۰۲۷، رشد متوسط سالیانه ۱۰ درصدی را تجربه کنند. صنعت هوافضا در سال ۲۰۱۹، بیش از نصف بازار را به خود اختصاص داد و تا سال ۲۰۲۷، این برتری را حفظ خواهد کرد.

صنعت خودرو در این مدت با نرخ متوسط سالیانه ۹،۷ درصد، سهم خود را در بازار افزایش خواهد داد. از منظر حوزه جغرافیایی، آمریکای شمالی بیش از دو پنجم بازار در سال ۲۰۱۹ را اختیار داشته‌است. انتظار می‌رود بیشترین رشد تا سال ۲۰۲۷، مربوط به آسیا-اقیانوسیه با نرخ رشد متوسط سالیانه ۹،۲ درصد باشد. از میان شرکت‌های پیشرو و پشتیاز در بازار جهانی سوپرآلیاژها می‌توان به شرکت ای‌تی‌آی، شرکت بین‌المللی مواد پکن موسوم به بیام، آرکونیک، کروم‌الوی، شرکت فناوری کارپنتر، گروه صنعتی دانکستر، شرکت تولیدی هیتچینر و شرکت هاینس اشاره کرد.

 

منبع:

prnewsleader

 

*مروری بر مفاهیم اولیه افزایش عمر قطعات توربین‌های گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها