جنرال ‌الکتریک

اینتررائو سهام جنرال ‌الکتریک را می‌خرد

شرکت روسی اینتررائو گزینه‌ای را بررسی می‌کند که در قالب آن، سهام جنرال ‌الکتریک در شرکت مشترک دو طرف موسوم به توربین‌های گاز روسیه (آرجی‌تی) را خریداری کند. روزنامه کامرسانت با استناد به گزارش منتشر شده توسط اینتررائو مدعی شده که ارزش توافقی این گزینه در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰، معادل ۳.۲۶ میلیارد روبل (برابر با ۴۲،۸ میلیون دلار) است و قیمت نهایی به میزان موفقیت اجرای پروژه بومی‌سازی تولید توربین منوط خواهد بود.

این گزینه جدید زمانی مطرح شد که اینتررائو و جی‌ئی توافق کردند که سهم اینتررائو در شراکت را از ۵۰‌ درصد به ۵۰،۹۹ درصد افزایش دهند. شرکت آرجی‌تی همچنین با جنرال ‌الکتریک توافق کرده تا به مدت ۲۵ سال، ساخت و ارائه خدمات پس از فروش برای تجهیزات این شرکت آمریکایی در خاک روسیه را در اختیار داشته باشد. ارزش توافقی مالی این آورده جنرال‌ الکتریک در شراکت با اینتررائو حدود ۹.۸۸ میلیارد روبل(معادل ۱۲۹،۷۲ میلیون دلار) برآورد شده‌است. شرکت توربین‌های گاز روسیه در دو رده‌‌ متوسط (تا ۸۸ مگاوات) و بزرگ (۲۱۰ مگاوات) توربین‌های گاز خود را تحت ‌لیسانس جنرال ‌الکتریک تولید و عرضه می‌کند. مونتاژ نهایی این ماشین‌ها در کارخانه‌ای در ری‌بینسک از شش سال پیش تاکنون انجام می‌شود.

به‌ طور متوسط هر سال ۱۴ واحد توربین گاز توسط آرجی‌تی در این مرکز تولید شده‌است. اینتررائو قصد دارد سرمایه‌گذاری معادل ۴۵ میلیارد روبل برای گسترش ظرفیت تولید توربین‌های گاز در روسیه را انجام دهد. بر این اساس، تا سال ۲۰۲۵، میزان بومی‌سازی قطعات این توربین‌ها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد خواهد بود. پیش‌بینی‌های اینتررائو نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۵، اینتررائو چهار واحد از این ماشین‌های جدید بومی‌شده را به فروش می‌رساند و این آمار در سال ۲۰۳۰، به ۲۵ واحد در سال افزایش خواهد یافت. دولت روسیه برنامه مفصلی را برای حمایت از بومی‌سازی ساخت توربین‌های گاز پرقدرت را در این کشور دنبال می‌کند و اینتررائو امیدوار است سهم قابل‌توجه از این بازار جذاب را داشته باشد.

 

منبع:

kommersant

 

*کاهش ۴ درصدی درآمد اینتررائو در سال ۲۰۲۰

*توافق اینتررائو و جنرال الکتریک برای بومی‌سازی در روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها