توربین گاز هیدروژنی

برنامه کره‌جنوبی برای تجاری‌سازی توربین گاز هیدروژنی ۳۰۰ مگاواتی تا ۲۰۴۰

دولت کره‌جنوبی به عنوان بخشی از تلاش برای به‌روز‌رسانی زیرساخت‌های انرژی و حذف آلایندگی کربنی تصمیم گرفته تا توربین گاز هیدروژنی ۳۰۰ مگاواتی خود را تا سال ۲۰۴۰ تجاری‌سازی کند. بر این اساس، پروژه توسعه محفظه احتراق برای استفاده در توربین‌های کاملا هیدروژنی یا ترکیبی، تا پیش از پایان سال جاری میلادی کلید خواهد خورد. در آخرین روزهای ماه نوامبر، این تصمیم با حضور نمایندگان بخش‌های صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی با میزبانی وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی نهایی شد.

این پروژه، در قالب برنامه دولت کره‌جنوبی موسوم به زیست‌بوم انتقال به منابع تولید توان هیدروژنی و حذف آلایندگی کربن با افق زمانی ۲۰۵۰ انجام خواهد شد. بنابر برنامه دولت کره‌جنوبی، یک نمونه استاندارد از توربین گاز با قابلیت استفاده از گاز طبیعی مایع ال‌ان‌جی توسعه می‌یابد و قرار است تا سال ۲۰۳۰، پانزده واحد از این توربین‌ها با هدف اثبات فناوری تولید شود. درحال حاضر، ۱۴۹ واحد توربین گاز در نیروگاه کره‌جنوبی مشغول به کار هستند که همگی توسط شرکت‌های خارجی ساخته شده‌اند.

کره‌جنوبی اخیرا ورود به حوزه تولید توربین‌های گاز پرقدرت را با هدف بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده‌است. در فوریه ۲۰۲۰، گروهی متشکل از شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی و موسسات پژوهشی با حمایت دولت کره‌جنوبی آغاز تجاری‌سازی تولید توربین‌های گاز پرقدرت را بر اساس پروتوتایپ توسعه‌یافته توسط شرکت صنایع سنگین دوسان آغاز کرد. شرکت صنایع سنگین دوسان در سپتامبر ۲۰۱۹، از توربین گاز پرقدرت دی‌جی‌تی ۶-۳۰۰اچ رونمایی کرد. این توربین گاز بومی در نیروگاه جیمپو در غرب سئول نصب خواهد شد و انتظار می‌رود بهره‌برداری عملیاتی از این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در سال۲۰۲۳ آغاز شود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، انتظار می‌رود مراحل اولیه مطالعاتی و توسعه مفهوم توربین گاز هیدروژنی کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۱ شروع شود.

 

منبع:

ajudaily

 

*بومی‌سازی فناوری تعمیر توربین‌های گاز در کره جنوب

*استمرار تلاش کره جنوبی برای بومی‎‌سازی قطعات و تجهیزات توربین‎‌های گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها