افزایش بومی‌سازی

زیمنس خود را برای افزایش بومی‌سازی توربین‌های گاز در روسیه آماده می‌کند

زیمنس انرژی آماده است تا سطح بومی‌سازی ساخت توربین گاز پرقدرت اس‌جی‌تی۵-۲۰۰۰ئی با ظرفیت ۱۸۷ مگاوات را در خاک روسیه در سال آینده میلادی به ۷۵ درصد ‌برساند. آلگ تیتوف رئیس بخش روسی شرکت زیمنس انرژی، ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که برای تحقق بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی، دست‌کم سه تا چهار سال دیگر زمان لازم است. بنابر گزارش ریانواستی، به نقل از مدیران ارشد زیمنس انرژی، میزان بومی‌سازی ساخت قطعات توربین گاز پرقدرت زیمنس در روسیه در حال حاضر بین ۶۰ تا ۶۲ درصد ارزیابی می‌شود و انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال آینده میلادی، این سطح به ۷۵ درصد افزایش یابد.

زیمنس انرژی معتقد است که تقاضا در بازار روسیه در ۱۰ سال آینده، برای ۴۰ تا ۶۰ واحد توربین گاز در کلاس محصول منتخب این شرکت با قطعیت وجود دارد. این در حالی است که در سال گذشته، شرکت زیمنس بنا‌بر دلایل سیاسی و اختلاف‌نظر با شریک روسی خود، از مشارکت در برنامه بومی‌سازی توربین‌های گاز تحت حمایت وزارت صنعت و تجارت این کشور سرباز زد. بازی کج‌دار و مریز زیمنس ادامه دارد و به نظر می‌رسد این شرکت به هیچ عنوان نمی‌خواهد دندان طمع برای حضور در بازار بسیار جذاب روسیه را بکند. توسعه توربین گاز بومی جی‌تی‌دی-۱۱۰ام توسط مرکز پژوهش‌های فناوری توربین گاز روسیه انجام می‌شود.

این مرکز حاصل سرمایه‌گذاری مشترک اینتررائو، روس‌نانو و اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی است. اتحادیه یوئی‌سی بخشی از شرکت معظم دولتی روستک، متولی توسعه فناوری در این کشور به‌ شمار می‌رود. روسیه برنامه جامعی را برای به‌روزرسانی نیروگاه‌های برق حرارتی خود با سرمایه‌گذاری ۱.۹ تریلیون روبل (معادل ۲۶ میلیارد دلار) دنبال می‌کند. دولت روسیه اصرار دارد مشارکت شرکت‌های پیشرو خارجی صاحب فناوری توربین‌های گاز پرقدرت در این برنامه جامع، تنها باید منوط به تعهد آن‌ها به بومی‌سازی فناوری ساخت توربین‌ها در خاک روسیه با مشارکت همکاران روس باشد.

 

منبع:

vz

 

*بومی‌سازی سامانه کنترل خودکار توربین گاز با کمک زیمنس در روسیه

*رقابت داغ بر سر بازار روسیه ؛روس‌ها زیمنس را نقره داغ کردند

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها