توربین گاز

توربین گاز ۸۰‌ مگاواتی آنسالدو برای مشتری در لهستان

آنسالدو انرجیا قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون یورو برای تامین یک واحد توربین گاز ۸۰ مگاواتی ای‌ئی۶۴.۳ را به امضا رسانده‌است. این قرارداد همچنین شامل ارائه خدمات طراحی، نگهداری و پشتیبانی است. کارفرمای این پروژه، شرکت صنایع شیمیایی سینتوس لهستان تولیدکننده‌ لاستیک و انواع پلیمر است. این ماشین در نیروگاه سیکل ترکیبی کوچک مستقر در نزدیک کارخانه نصب می‌شود و جایگزین یک واحد بویلر ذغال‌سنگ‌‌سوز قدیمی خواهد‌ شد.

با راه‌اندازی عملیاتی این توربین، برق موردنیاز و بخار فرآیندی لازم برای کارخانه و همچنین حرارت موردنیاز ساختمان‌های مجاور تامین خواهد شد. اگرچه لهستان دارای یکی از بزرگ‌ترین ذخایر ذغال‌سنگ جهان است و در برابر سیاست‌های اروپا برای کنار گذاشتن این ماده از چرخه تولید انرژی مقاومت زیادی می‌کند، اما تحلیلگران صنعت نیروگاهی، پروژه اخیر را گامی مثبت در راستای تحقق توافقنامه محیط‌زیستی پاریس قلمداد می‌کنند.

اروپا مصمم است تا سال ۲۰۲۵، چهل و هفت درصد از نیروگاه ذغال‌سنگ‌سوز را تعطیل کرده و آنها را با نیروگاه‌های گاز‌سوز یا منابع تجدیدپذیر جایگزین نماید. آنسالدو انرجیا امیدوار است بازار مناسبی را برای توربین گاز ای‌ئی۶۴.۳ خود در لهستان دست و پا کند و پروژه‌های دیگری را نیز در این راستا به‌ دست آورد.

منبع:

Diesel & Gas turbina

 

*برنامه لهستان برای افزایش ۱.۴ گیگاواتی ظرفیت تولید برق این کشور

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها