قطار هیدروژنی زیمنس

قطار هیدروژنی زیمنس در دست آزمایش است

قطار هیدروژنی زیمنس توسط شرکت دویچه‌ بان آزمایش می‌شود. این شرکت ریلی، در حال مجهز کردن قطارهای خود است و تصمیم دارد تا سال ۲۰۵۰، هدف حذف کامل آلایندگی محیطی را محقق نماید. این شرکت در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که از سال ۲۰۲۴، قطار مدل میرئو پلاس اچ را در منطقه توبینگن در ایالت بادن وتنبرگ آلمان آزمایش می‌کند. برد این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. شرکت زیمنس می‌خواهد کار بر روی قطار با سوخت هیدروژن را به سبد کسب و کاری خود اضافه کند. ارزیابی کلی زیمنس نشان می‌دهد طی ۱۵سال آینده، در بازار اروپا برای ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار واحد از این قطار تقاضا وجود دارد.

تنها در بازار ریلی آلمان، تعویض ۱۳۰۰ واحد دیزلی در دستور کار قرار دارد. قیمت تمام‌شده قطارهای هیدروژنی جدید با توجه به تجهیزات آنها، بین پنج تا ده میلیون یورو برای هر واحد خواهد بود. در عین حال، دویچه بان در حال ساخت نوع جدیدی از ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژنی نیز است. به کمک این ایستگاه‌های جدید، قطارهای هیدروژنی می‌توانند همزمان با قطارهای دیزلی سوخت‌گیری کنند و این فرآیند، تنها ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

نزدیک به چهل درصد شبکه ریلی دویچه بان هنوز الکتریکی نشده‌است. از جمله این مناطق می‌توان به نواحی روستایی اشاره کرد که لکوموتیوهای دیزلی در آنجا مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. زیمنس در حال حاضر چندین منبع انرژی مختلف را برای سامانه پیشران قطارهای خود استفاده می‌کند و تاکید دارد این تنوع در کنار طراحی ماژولار، مزیتی مهم در برابر رقبایی مانند آلستوم برای این شرکت آلمانی فراهم می‌آورد. بهره‌برداری آزمایشی از قطار هیدروژنی در منطقه توبینگن، در مدت یک سال، حدود ۳۳۰ تن از آلایندگی دی‌اکسیدکربن می‌کاهد.

 

منبع:

business insider

 

*ماشین کلاس اف زیمنس برای چین

*زیمنس و ساخت اولین نیروگاه برق آفریقای جنوبی

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی