شرکت راه‌حل‌های انرژی مان، سفارشی را برای تامین شش واحد موتور 11جی95ام‌ئی-جی‌آی ‌ام‌کی 10 برای نصب بر روی شش شناور غول‌پیکر 23 هزار و 500 تنی کانتینربر دریافت کرده‌است. این سفارش، توسط شرکت کشتیرانی بزرگ بین‌المللی هاپاگ-لوید ارائه شده‌است. این موتورها در تاسیسات شرکت مان در کره‌جنوبی ساخته می‌شوند و امکان استفاده از گاز مایع طبیعی ال‌ان‌جی و سایر سوخت‌های متعارف، مبتنی ‌بر جدیدترین استانداردهای زیست‌محیطی جهان را خواهند داشت.

انتظار می‌رود اولین موتور از این سفارش تا می 2022 تحویل داده شود. ساخت شناورهای کانتینربر نیز، توسط شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دِوو انجام شده و اولین نمونه آن تا دسامبر 2023 به آب انداخته می‌شود. شرکت هاپاگ-لوید قصد دارد برای حفظ برتری خود در بازار کشتیرانی جهانی، این شناورهای جدید مجهز به موتورهای مان را در خطوط دریایی بین اروپا و خاور دور به کار گیرد.

اگرچه سوخت اصلی موتور این شناورها گاز مایع طبیعی خواهد بود، اما تدابیری برای ایجاد مخازن بزرگ جهت نگهداری سوخت‌های متعارف دیگر نیز اندیشیده شده‌است. اخیرا شرکت مان، سفارش دیگری برای 5 واحد موتور دوگانه‌سوز 6جی70ام‌ئی-جی‌آی از یک شرکت کشتیرانی سنگاپوری متخصص در بهره‌برداری از شناورهای باری فله‌بر دریافت کرده‌است. علاوه بر این، شرکت کشتی‌سازی چینی گوانگ‌ژو نیز در سال 2020، سفارشی برای خرید دو واحد دیگر از موتورهای مان به این شرکت ارائه کرده‌است.

 

منبع:

Diesel & Gas Turbine

 

*تامین موتورهای دوگانه‌سوز برای شناورهای ژاپنی توسط یانمار

*توسعه نیروگاه شناور توسط شرکت کاوازاکی

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *