کانتینربر

موتورهای‌ مان برای شناورهای کانتینربر

شرکت راه‌حل‌های انرژی مان، سفارشی را برای تامین شش واحد موتور ۱۱جی۹۵ام‌ئی-جی‌آی ‌ام‌کی ۱۰ برای نصب بر روی شش شناور غول‌پیکر ۲۳ هزار و ۵۰۰ تنی کانتینربر دریافت کرده‌است. این سفارش، توسط شرکت کشتیرانی بزرگ بین‌المللی هاپاگ-لوید ارائه شده‌است. این موتورها در تاسیسات شرکت مان در کره‌جنوبی ساخته می‌شوند و امکان استفاده از گاز مایع طبیعی ال‌ان‌جی و سایر سوخت‌های متعارف، مبتنی ‌بر جدیدترین استانداردهای زیست‌محیطی جهان را خواهند داشت.

انتظار می‌رود اولین موتور از این سفارش تا می ۲۰۲۲ تحویل داده شود. ساخت شناورهای کانتینربر نیز، توسط شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دِوو انجام شده و اولین نمونه آن تا دسامبر ۲۰۲۳ به آب انداخته می‌شود. شرکت هاپاگ-لوید قصد دارد برای حفظ برتری خود در بازار کشتیرانی جهانی، این شناورهای جدید مجهز به موتورهای مان را در خطوط دریایی بین اروپا و خاور دور به کار گیرد.

اگرچه سوخت اصلی موتور این شناورها گاز مایع طبیعی خواهد بود، اما تدابیری برای ایجاد مخازن بزرگ جهت نگهداری سوخت‌های متعارف دیگر نیز اندیشیده شده‌است. اخیرا شرکت مان، سفارش دیگری برای ۵ واحد موتور دوگانه‌سوز ۶جی۷۰ام‌ئی-جی‌آی از یک شرکت کشتیرانی سنگاپوری متخصص در بهره‌برداری از شناورهای باری فله‌بر دریافت کرده‌است. علاوه بر این، شرکت کشتی‌سازی چینی گوانگ‌ژو نیز در سال ۲۰۲۰، سفارشی برای خرید دو واحد دیگر از موتورهای مان به این شرکت ارائه کرده‌است.

 

منبع:

Diesel & Gas Turbine

 

*تامین موتورهای دوگانه‌سوز برای شناورهای ژاپنی توسط یانمار

*توسعه نیروگاه شناور توسط شرکت کاوازاکی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها