تگزاس

توربین گاز میتسوبیشی برای نیروگاه تگزاس

توربین گاز ام۵۰۱جی‌ای‌سی محصول میتسوبیشی با توان خروجی ۲۲۸ مگاوات، برای نصب در نیروگاه شرکت آمریکایی ئی‌پی‌ئی در تگزاس انتخاب شده‌است. ماشین اسمارت‌ئی‌آر ام۵۰۱جی‌ای‌سی محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی، جایگزین سه واحد توربین گاز قدیمی با بهره‌وری پایین‌تر می‌شود که بیش از ۶۰ سال از عمر عملیاتی آنها می‌گذرد. همچنین این ماشین جدید، قابلیت استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت را دارد که این انتخاب با روند جهانی افزایش استفاده از سوخت هیدروژن، با هدف کاهش آلایندگی‌های کربن کاملا سازگار است.

برخی از ایالت‌های جنوبی آمریکا، حذف آلایندگی کربن تا سال ۲۰۴۵ را در برنامه راهبردی خود قرار داده‌اند. این توربین گاز میتسوبیشی، امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی یا ترکیب گاز طبیعی با ۳۰ درصد هیدروژن را به‌عنوان سوخت دارد. امکان افزایش ظرفیت استفاده از هیدروژن به میزان ۱۰۰ درصد سوخت در آینده نیز وجود دارد. شرکت ئی‌پی‌ئی، به‌طور همزمان پروژه دیگری را برای استقرار و راه‌اندازی یک نیروگاه بزرگ خورشیدی با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات دنبال می‌کند.

زمان سریع راه‌اندازی و قابلیت‌اطمینان بالای توربین گاز میتسوبیشی، از مزایای آن به‌شمار می‌روند که مالک نیروگاه تگزاس را نسبت به انتخاب آن راغب کرده‌است. ماشین اسمارت‌ئی‌آر ام۵۰۱جی‌ای‌سی حاصل یکپارچه‌سازی فناوری توربین گاز سری جی میتسوبیشی، با ۵.۷ میلیون ساعت عملیاتی ثبت‌شده و راه‌حل‌های دیجیتال این شرکت موسوم به تامانی با قابلیت تحلیل و پایش داده‌های عملکردی، مبتنی بر هوش مصنوعی است. پروژه‌های ارتقاء میتسوبیشی برای مشتریان خود در نقاط مختلف جهان، شامل افزایش سرعت راه‌اندازی و بهبود بهره‌وری است.

 

منبع:

diesel & gas turbine

 

*آغاز بهره‌برداری از نیروگاه ۹۸۰ مگاواتی جدید در لوئیزیانا سه ماه پیش از موعد مقرر

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها