صنعت نیروگاهی آلمان

بازنگری در صنعت نیروگاهی آلمان

بازنگری در صنعت نیروگاهی آلمان بر اساس سیاست‌های دولت این کشور، وارد مرحله اجرایی شده‌است. بر این اساس، نیروگاه‌هایی با ظرفیت نصب‌شده ۱۴ هزار و ۸۹۳ مگاوات در سال ۲۰۲۳ از چرخه عملیاتی کنار گذاشته می‌شوند. مجموع توان خروجی نصب‌شده صنعت نیروگاهی آلمان تا پایان سال ۲۰۲۰،  بالغ بر ۲۲۹ هزار و ۱۷۰ مگاوات است. از این میان، منابع تجدیدپذیر ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات را به خود اختصاص داده‌اند. سایر منابع تولید توان نیروگاهی شامل انرژی خورشیدی با ۵۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات، نیروگاه بادی ساحلی با ۵۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات و نیروگاه بادی فراساحلی با ۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات در کنار نیروگاه‌های زیست‌توده با ۸ هزار و ۶۰۰ مگاوات منابع دیگر را تشکیل می‌دهند.

همچنین نیروگاه‌های حرارتی گازسوز با ظرفیت نصب‌شده معادل ۳۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه‌های حرارتی ذغال سنگ‌سوز با ظرفیت بیش از ۴۳ هزار مگاوات در کنار نیروگاه‌های اتمی با ظرفیت ۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات در آلمان مشغول به کار هستند. بر اساس سیاست‌های جدید دولت آلمان، تا سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۱۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات از این ظرفیت عمدتا شامل ۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات توان تولیدی ۶ نیروگاه اتمی این کشور از شبکه ملی نیروگاهی حذف می‌شوند. از طرف دیگر، نیروگاه‌های متعارف با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات تا پایان ۲۰۲۳ به شبکه نیروگاهی این کشور افزوده خواهند شد.

یکی از پروژه‌های بزرگ نیروگاهی در آلمان که تا پایان سال جاری میلادی به بهره‌برداری می‌رسد، ساخت و تکمیل نیروگاه سیکل حرارتی فولکس واگن در ولفسبورگ با ظرفیت ۱۳۳ مگاوات است. همچنین تا سال ۲۰۲۲، شرکت استیگ یک نیروگاه ۶۲۵ مگاواتی گازسوز را در شهر هرن به شبکه ملی برق آلمان اضافه خواهد کرد. همچنین حذف نیروگاه‌های ذغال سنگ‌سوز و تبدیل آن‌ها به نیروگاه‌های حرارتی مبتنی بر سوخت گاز طبیعی در دستور کار دولت فدرال آلمان قرار دارد.

 

منبع:

energie & management

 

* راه‌اندازی نیروگاه جدید در آلمان توسط زیمنس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها