نیروگاه وارونژ-1

مروری بر روند توسعه نیروگاه وارونژ۱

نیروگاه حرارتی وارونژ۱ در سال ۱۹۳۳، در منطقه چرنوزم ساخته شده‌است. در حال حاضر، این نیروگاه برق و حرارت منطقه لِوابرِژنی و بخشی‌هایی از مناطق لنینسکی و راه‌آهن شهر وارونژ را تامین می‌کند. حداکثر ظرفیت نصب‌شده آن ۱۳۸ مگاوات با توان حرارتی ۱۱۸۱ گیگاکالری است.

نیروگاه وارونژ1

در سال ۱۹۳۱، ساخت نیروگاه وارونژ با نام مخفف واگرِس آغاز شد و در ۲۵ اکتبر سال ۱۹۳۳، به بهره‌برداری عملیاتی رسید. در آن روز، توربوژنراتور این نیروگاه جدید سنکرون شد و بطور موازی با نیروگاه قدیمی شهر به خطوط انتقال برق ۳۵ کیلوولت متصل شد. در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹، این نیروگاه به توان خروجی معادل مقدار پیش‌بینی شده در طراحی آن دست یافت.

نیروگاه وارونژ1

در روزهای آغازین ژوئیه سال ۱۹۴۲، تصمیم بر آن شد که در مدت زمان کوتاهی، دومین توربوژنراتور و چهارمین بویلر را جدا کنند و آنها را به کاراگاندا در قزاقزستان بفرستند. آلمانی‌ها تقریبا هر روز آنجا را بمباران و تیرباران می‌کردند، اما حتی در چنین شرایطی جدا کردن تجهیزات اصلی ادامه داشت.

نیروگاه وارونژ1

در ۲۵ ژانویه ۱۹۴۳ و پس از آزادسازی وارونژ، در ابتدا یک واحد ۲ کیلوواتی و سپس واحد ۳۰ کیلوواتی احیا شدند که به تاسیسات زیرساختی شهر متصل بودند. در ۲۲ می ۱۹۴۳، خط انتقال برق وارونژ- لیپیتسک نیز احیا شد. تا پایان همان سال، ۱۶۳ کیلومتر دیگر از خطوط انتقال برق ترمیم و بازسازی شدند. در ۵ آوریل ۱۹۴۴ کمیسیون دولتی، مجوز فعالیت صنعتی نیروگاه را تایید کرد.

نیروگاه وارونژ1

 

نیروگاه وارونژ-1

در سال ۱۹۵۹، نام این نیروگاه به نیروگاه حرارتی وارونژ۱ تغییر داده شد. امروز نیروگاه حرارتی وارونژ۱ زیرمجموعه‌ای ازشرکت معروف کوادرا است.

نیروگاه وارونژ-1

 

نیروگاه وارونژ-1

این نیروگاه دائما در حال ارتقاء و افزایش ظرفیت است. متخصصان نیروگاه تلاش می‌کنند تا خود را با زمان تطبیق داده و از فناوری‌های روزآمد استفاده کنند. در سال‌های اخیر، سیستم کنترل خودکار فرآیند و بازسازی تجهیزات گاز بویلرها با استفاده از سیستم کنترل مشعل گاز آماکس انجام شده‌است.

نیروگاه وارونژ-1

در سال ۲۰۱۲، طراحی ساخت یک واحد سیکل ترکیبی روزآمد با توان ۲۲۳ مگاواتی در نیروگاه وارونژ۱ آغاز شد. در این پروژه، از ۴ واحد توربین گاز ال‌ام۶۰۰۰ پی‌دی اسپرینت محصول جنرال الکتریک با توان ۴۵ هزار و ۲۹۵ مگاوات، دو توربین بخار پی‌تی ۲۵/۳۴ – ۳,۴/۱,۳و چهار بویلر پی‌کی-۹۵ محصول کارخانه ماشین‌سازی پودولسک بهره گرفته شده‌است. در نتیجه اجرای پروژه، ظرفیت برق نصب‌شده تقریبا دو برابر شد و به ۴۵۱ مگاوات رسید. هزینه اجرایی این پروژه ۸،۹ میلیارد روبل برآورد شده‌است. همچنین شرکت اِنرگوپرایکت به‌عنوان پیمانکار اصلی پروژه شناخته می‌شود.

نیروگاه وارونژ-1

 

منابع:

voronezh.quadra

zavodfoto.livejournal

energybase

 

* تکمیل پروژه ارتقاء نیروگاه حرارتی قدیمی روسیه

*برنامه موس‌انرگو برای تعمیر و بازسازی پنج نیروگاه روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها